اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اشتغال پایدار و مولد در گرو ایجاد مناطق اقتصادی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: وجود اشتغال پایدار و مولد و اقتصاد پویا و کارآمد در گرو عینیت بخشیدن به ایجاد مناطق اقتصادی است.

اشتغال پایدار و مولد در گرو ایجاد مناطق اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسایل منطقه ویژه اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان اردبیل از مطالبات مهم مردم و مسئولان استان از دولت بود، عملیاتی می‌شود. 
صابری افزود: پس از ابلاغ مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان که در ابتدا مساحت آن 700 هکتار پیش‌بینی شده بود با پیگیری‌های صورت گرفته مساحت این منطقه به 6 هزار و 145هکتار افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: فعالیت این منطقه تسریع در انجام امور زیر بنایی، عمرانی و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی استان به همراه حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای را به همراه خواهد داشت.
صابری ایجاد اشتغال سالم و مولد را با فعال شدن این منطقه مورد اشاره قرار داد و و اظهار داشت: با سرمایه‌‌گذاری و افزایش درآمد عمومی و تنظیم بازار کار و کالا زمینه تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی فراهم خواهد شد.
وی همچنین تأسیس شعبات بانکی در منطقه را یادآور شد و گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه به کار تولید کالا و ارایه خدمات مشغولند د برای فعالیت در محدوده منطقه ویژه اقتصادی از پرداخت هر گونه عوارض معاف هستند.
صابری بر عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت در راه‌اندازی و ایجاد شعبات لازم همکاری و تعامل داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز با اعلام همکاری در راستای ایجاد و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی اردبیل افزود: با نگاه ملی و پرهیز‌ از بخشی‌نگری و با ایجاد بستر لازم برای استقرار گمرک و پایانه‌های صادراتی زمینه رشد و بالندگی استان اردبیل در بخش‌های صنعتی، تجاری و بازرگانی فراهم خواهد شد.
عبادالله کامکار اظهار داشت: در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی موارد آلایندگی و مطالعات زیست محیطی منطقه باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.
وی شرکت شهرک های صنعتی را مجری و مسئول در راه‌اندازی و ایجاد این منطقه خواند و گفت: شرکت شهرک صنعتی باید نسبت به تهیه اساسنامه و معرفی و مشخص کردن اراضی مورد نیاز اقدام کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول