اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نمین:

اشتغال مولد با رونق تولید و سرمایه‌گذاری رقم می‌خورد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: اشتغال مولد با رونق تولید و جذب سرمایه‌گذاران رقم می‌خورد و نباید از این دو اصل غفلت کرد.

اشتغال مولد با رونق تولید و سرمایه‌گذاری رقم می‌خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نمین اظهار داشت: اگر معضل بیکاری را یک تهدید جدی فرهنگی و اجتماعی بدانیم باید اذعان کنیم که تنها راه غلبه بر این مشکلات ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید و کارآفرینی در سایه شکل‌گیری واحدهای تولیدی و صنعتی جدید است.
وی با بیان این‌که در نیمه‌اول امسال نیمی از تعهدات اشتغال شهرستان نمین عملیاتی شده است، تصریح کرد: برخی از طرح‌های اشتغالزایی اعم از اشتغال خانگی و توسعه فضاهای کارگاهی در نوبت رسیدگی بانک‌ها قرار دارد که اگر مجوز پرداخت تسهیلات و اعطای کمک‌های مالی و اعتباری انجام شود ما به سرعت می‌توانیم بخش دیگری از معضل بیکاری را برطرف کنیم.
دریتیم خاطرنشان کرد: در این شهرستان با توجه به قدمت و سابقه فرهنگی اغلب بیکاران تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که در این باب احداث چندین واحد تولیدی و صنعتی و اشتغالزا می‌تواند به صورت جدی فرصت اشتغال ایجاد کرده و مشکل بیکاری نیز رفع شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود با استقبال از شکل‌گیری شرکت‌های تعاونی جدید برای حمایت از بخش تولید و کار اضافه کرد: طرح‌های تعاونی رامین فلز، پلیمر سبز، آرتاکیمیا زمینه خوبی را برای اشتغال جوانان ما در حوزه صنعت و تولید فراهم می‌کند و مشارکت آنها را در تولید و سهیم شدن در بخش ارزش افزوده را سبب می‌شود.
وی همچنین از صدور مجوز احداث هتل سه ستاره یک سرمایه‌گذار در نمین ادامه داد: تصویب و اجرای این طرح‌ها در حقیقت یک مسیر روشن و هدفمند در رسیدن به اهداف تولید کیفی، مناسب و اشتغال و سرمایه‌گذاری مولد است.
به گزارش فارس، فرماندار شهرستان نمین از مدیران بانک‌های شهرستان خواست تا در تخصیص اعتبار به طرح‌های معرفی شده با رعایت ضوابط و مقررات در کمترین فرصت اقدام کنند که در این باب صندوق مهر امام رضا شهرستان نیز باید دست تولیدکنندگان و صنعتگران را در حوزه مشاغل خانگی بگیرند.
دریتیم به موضوع حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حوزه شهرستان نمین در مسیر حل مشکلات بیکاری جوانان و ایجاد زمینه و فرصت اشتغال مولد اشاره کرد و یادآور شد: نباید علاقمندی سرمایه‌گذاران را با ایجاد موانع و مشکلاتی در حوزه بروکراسی اداری به حداقل رسانده و سرمایه‌گذاران را فراری دهیم.
فرماندار نمین در پایان سخنان خود افزود: بانک‌ها باید اجرای ماده 28 قانون بودجه امسال را در استمحال معوقات طرح‌های تولیدی شهرستان‌های محروم مدنظر قرار دهند و در یک تعامل خوب با واحدها و صنایع اشتغالزا بتوانند مشکلات و معضلات را به حداقل برسانند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول