اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

آذربایجان غربی 120 هزار هکتار ظرفیت باغبانی دارد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: 120 هزار هکتار ظرفیت باغبانی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که نیمی از آن مربوط به کشت سیب است.

آذربایجان غربی 120 هزار هکتار ظرفیت باغبانی دارد

مقصود قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت باغبانی آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

وی با بیان اینکه از 120 هزار هکتار ظرفیت باغبانی استان 50 درصد مربوط به کشت سیب است، تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی قطب تولید سیب کشور است باید در این زمینه نقشه راه سیب کشور تهیه شود.

این مسئول با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه، افزود: اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در تولید سیب می‌تواند تولید، فروش و صادرات سیب را هدفمندتر کند.

قربانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی در این زمینه، ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی در این راستا بیشتر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای این منظور تعامل با بخش‌های دولتی به‌ویژه سازمان تجارت، صنعت و بازرگانی توصیه می‌شود، گفت: در صورت تعامل بخش‌های مختلف می‌توان در تولید سیب به صورت معقول، در کشور به موفقیت رسید.

قربانی با بیان اینکه در بحث موازنه تولید و پس از تولید مشکلاتی داریم، اظهار داشت: برای جبران و رفع این مشکلات نسبت به توسعه صنعت سیب و به منظور افزایش راندمان تولید اقداماتی در دست انجام است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول