اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل موسسه استاندارد گیلان مطرح کرد؛

پایداری اشتغال و تولید مولد الگویی مطلوب برای کارآفرینان عرصه تولید

خبرگزاری فارس: مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: در صدد هستیم که به مسئولان بقبولانیم پایداری اشتغال و تولید مولد الگوی بسیار خوبی برای تمام کار آفرینان عرصه تولید است.

پایداری اشتغال و تولید مولد الگویی مطلوب برای کارآفرینان عرصه تولید
محمدعلی یوسفی امروز در جریان افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی کیفیت و استاندارد گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت، اظهار داشت: استاندارد بهره‌وری را افزایش می‌دهد و اگر بخواهیم تولید کیفی داشته باشیم باید استاندارد را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان، تصریح کرد: این اداره به تبع وظیفه‌های قانونی و ماموریت‌های محوله در انجام تکالیف و با توجه به تعیین ویژگی‌های یک محصول تولیدی با مزیت نسبی برای استان، موظف به صدور مجوز استاندارد است.
مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با تاکید بر اینکه باید افزایش کارآیی و روش تولید را بهبود دهیم، خاطرنشان کرد: ما با آیین کاری که در استانداردها مشخص شده فرآیند تولید را مشخص می‌کنیم و محصول را بر اساس ویژگی‌های تعیین شده تولید کرده و آن را با امکانات آزمایشگاهی خود اثبات می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه هر سال از واحدهایی که پروانه کار دارند ارزیابی صورت می‌گیرد و حداقل سه نمونه از خط تولید، بازار و انبار تهیه می‌شود، بیان داشت: اگر مشکلات خاصی در آزمون وجود نداشته باشد پروانه را تمدید کرده و اگر مشکلات به گونه‌ای باشد که قابل تمدید نباشد تعلیق و اگر مشکلات عمده باشد، ابطال می‌کنیم.
به گفته یوسفی، تعدادی از کارشناسان سازمان با نام مسئولان کنترل کیفی هر ساله با متد و شیوه‌های روز آموزش داده می‌شوند، این افراد در واحدها حضور پیدا می‌کنند و هرگونه نابسامانی‌ها را به ما گزارش می‌دهند و اگر مشکلاتی در این زمینه دیده شود برخورد لازم صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: ارزیابی صادرات و واردات کالا از دیگر اقدام‌های موسسه استاندارد در بخش گمرکات است، در این ارزیابی‌ها از کالاهای فاقد کیفیت جلوگیری و برای کالاهایی که وارد کشورهای دیگر می‌شود گواهی صادر می‌کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه در نمایشگاه مذکور 65 واحد تولید کننده برتر با تولید صادرات محور حضور پیدا کردند، افزود: هدف از حضور این واحدها این است که به مسئولان استان بقبولانیم پایداری اشتغال و تولید مولد الگوی بسیار خوبی برای تمام کار آفرینانی است که می‌خواهند وارد عرصه تولید شوند.
وی اضافه کرد: این واحدها با وجود تحریم‌های اقتصادی و توجه به اینکه سیاست‌ بانک‌ها انقباضی است به قیمت اصلی خود نرسیده و این مشکلات را به خاطر دفاع از حریم انقلاب اسلامی تحمل می‌کنند.
وی درباره وضعیت استاندارد سکه‌های طلا و زیور آلاتی که با نشان‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند، اظهار داشت: در کشور اگر هر خریداری طلا بخرد و هر فروشنده‌ای بخواهد طلای خود را بفروشد، باید طلای 18 عیار را با وزن 750 گرم تهیه کند و اگر طلایی دارای آرم استاندارد نباشد، فاقد ارزش است.
یوسفی ابراز داشت: خریداران باید از زیور آلاتی که دارای کد سازنده هستند استفاده کنند و ما نیز طلایی که دارای آرم استاندارد و کد سازنده است، می‌خریم و بررسی می‌کنیم و اگر هم مشکل داشت، مستقیما وارد مکانی می‌شویم که سازنده حضور دارد و ضابطه خود را طوری با سازنده ترسیم می‌کنیم که طلای 18 عیار وارد بازار شود.
وی از تشکیل کارگروهی با عنوان کمیته نظارتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و استانداری خبر داد و افزود: بازرسان با نظارت بر کالاها، در صورت مواجهه با طلاهایی که فاقد کد و آرم استاندارد باشند، با فروشنده آن براساس قانون برخورد می‌کنند.
مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان افزود: سکه‌هایی که با نام الیزابت، پارسیان و هخامنشی در بازار موجود است مورد اطمینان مسئولان کشوری نیست و مردم نباید از این محصولات خریداری کنند.
یوسفی با اشاره به اینکه 467 واحد در صنایع مختلف زیر پوشش سازمان استاندارد است، تصریح کرد: 408 واحد نیز دارای پروانه استاندارد بوده و برای 635 واحد دیگر پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است.
وی افزود: بسیاری از واحدها نتوانستند خود را به معیارهای استاندارد که معیارهای تولید، رضایت‌مندی مشتریان، تحول در صنعت، تحول در شکوفایی اقتصادی هر استانی است برسانند.
نخستین نمایشگاه تخصصی کیفیت و استاندارد گیلان تا 22 مهر جاری در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی گیلان واقع در جاده رشت به تهران برپا شده و علاقمندان می‌توانند در ساعات 16 تا 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول