اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی دام‌ها در شهر تردد می‌کنند

شکایت گلساری‌ها از 5 هزار راس دام

خبرگزاری فارس: شهردار گلسار در استان البرز گفت: فعالیت دامداری‌های سنتی و تردد 5 هزار راس دام در شهر گلسار موجب آلودگی محیط شهری و شکایت شهروندان شده است.

شکایت گلساری‌ها از 5 هزار راس دام

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ در پی تماس‌های تلفنی مردم گلسار و توابع آن با خبرگزاری فارس و شکایت از آلودگی‌های زیستی به دلیل تردد مداوم انواع حیوانات اهلی در شهر، موضوع از شهردار گلسار پیگیری شد.

شهردار گلسار امروز در این مورد به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه واقعیت موجود در شهر گلسار حاکی از آن است که دامداران ساکن این شهر همچنان به صورت سنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مجتبی عسکری تصریح کرد: حدود یک دهه قبل گلسار به وسعت امروز نبود و فعالیت دامداری‌ها در این منطقه نه تنها یک امر طبیعی بود، بلکه موجب رونق اقتصادی گلسار نیز می‌شد.

این مسئول با اشاره به گسترش جغرافیایی گلسار و تغییر زندگی از روستایی به شهری و در نهایت ارتقای ساختار اداری این محدوده اظهار داشت: با توجه به تغییرات ایجاد شده، فعالیت‌های کشاورزی و دامداری باید تابع قوانین شهری باشند.

عسکری تاکید کرد: در حال حاضر یکی از اولویت‌های اصلی ما در شهر گلسار خارج سازی دامداری‌هایی است که به صورت سنتی اداره می‌شوند.

تولید آلودگی به واسطه تردد 5 هزار راس دام در گلسار

وی در ادامه با اشاره به گلایه‌های شهروندان گلسار از شیوع آلودگی‌های زیست‌محیطی گفت: این آلودگی‌ها به دلیل تردد بیش از 5 هزار راس دام در محیط شهری ایجاد می‌شود و مردم حق دارند که از وضعیت موجود گلایه‌مند باشند.

شهردار گلسار در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در ساوجبلاغ مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای رفع مشکل فوق در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: برای رفع این معضل باید فضایی مناسب در خارج شهر برای دامداران تدارک دیده شود، چراکه نمی‌شود به آنها گفت که دست از کسب و کار خود بردارند.

عسکری گفت: تحقق این امر نیز نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط در شهرستان ساوجبلاغ و استان البرز است که خوشبختانه طرح‌هایی نیز در این حوزه ارائه شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که هر چه سریعتر طرح‌هایی برای خارج‌سازی دامداری‌های سنتی از درون شهر گلسار به خارج از شهر با تخصیص اعتبارات مالی و تجهیز امکانات لازم اجرایی شود.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول