اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قوه قضائیه خبر داد

اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار به تجهیز دادگستری‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی قوه قضائیه از اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار به ساخت و ساز، تعمیر و تجهیز دادگستری‌های کشور در سال جاری خبر داد.

اختصاص 350 میلیارد تومان اعتبار به تجهیز دادگستری‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نوروز کهزادی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان آبادان که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: چهار طرح عمده استان خوزستان شامل ساختمان جدید دادگستری آبادان، رامشیر، هندیجان و مجتمع انرژی اهواز امروز افتتاح شدند.

وی افزود: قوه قضائیه در بخش عمرانی کل کشور 320 هزار مترمربع ساختمان در دست احداث دارد که سهم استان خوزستان از این مقدار 23 هزار متر مربع است که در راستای شش طرح عمرانی اجرا می‌شود.

معاون اداری و مالی قوه قضائیه در خصوص بودجه دادگستری کشور در سال جاری تصریح کرد: حجم کل اعتبارات دادگستری کشور رقمی بالغ بر 350 میلیارد تومان است که برای ساخت و ساز، تعمیر و تجهیز ساختمان‌ها اختصاص دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تعویض ساختمان‌های استیجاری دادگستری در کل کشور گقت: اعتبار در نظر گرفته برای بخش عمرانی پاسخگو نیازهای ساختمانی ما نیست ولی در نظر داریم با این مقدار اعتبار پروژه‌های اساسی را تکمیل کنیم.

کهزادی در همین زمینه ادامه داد: هم‌اکنون قوه قضائیه بیش از 70 ساختمان استیجاری در استان‌های مختلف دارد که در چهار ماه آینده با ساختمان‌های جدید این نقیصه را برطرف خواهیم کرد.

* مکان‌های استیجاری مناسب کار حساس  قضاوت نیست

وی با اشاره به حساس بودن کار قضاوت و نیاز به ایجاد آرامش در محیط کار قضات تصریح کرد: مکان‌های استیجاری برای کار قضاوت طراحی نشده‌ و محیط دادگستری با ساختمان‌های دیگر ادارات متفاوت است.

معاون اداری و مالی قوه قضائیه ادامه داد: محل کار قضات باید به شکلی طراحی شود که متهم، شاکی و شخص قاضی در آن احساس آرامش کنند و ادله به درستی بررسی شود.

وی با اشاره به برقرای تناسب لازم بین فاصله مکانی قاضی و جایگاه متهم گفت: جایگاه متهم و شاکی باید مطابق با استانداردهای معماری باشد و افراد بتوانند با قرار گرفتن در جایگاه اصلی خود امور جاری دعوا را پشت سر بگذارند.

کهزادی در پایان گفت: متأسفانه در سراسر کشور نواقص زیادی در شکل صحیح ساختمان‌های دادگستری داریم ولی با اقداماتی که در دست اجرا است این نواقص به زودی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول