اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادگستری شهرستان بهارستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، دادگستری جدید‌التاسیس ‌بهارستان افتتاح و دادستان و رئیس دادگستری این شهرستان معرفی شدند.

دادگستری شهرستان بهارستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضائیه، بعد از ظهر امروز دادگستری جدیدالتاسیس شهرستان بهارستان با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران و جمعی از مسئولان محلی افتتاح و دادستان و  رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شدند.

حمیدرضا درخشان نیا قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران بعد از ظهر امروز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: دستگاه قضایی باید محل امنی برای مردم تبدیل شود تا با مراجعه به آنجا مردم احساس امنیت کرده و از دغدغه، استرس و مشکلات آنها کاسته شود.

وی  با ارائه چند توصیه به کارکنان و قضات بیان داشت: انتظار داریم که با فروتنی و تواضع  و آرامش با مراجعه کنندگان رفتار شود چرا که، معمولا" کسانی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند به نوعی دچار ظلم و ستم واقع شده‌اند و خواهان اجرای عدالت و عدل می‌باشند.

درخشان نیا افزود: حفظ برادری و وحدت بین مسئولیان قضایی با سایر ارگان‌ و نهادها در چار‌چوب قانون، باعث ایجاد وحدت و همدلی شده و در رفع مشکلات و موانع  بسیار تاثیرگذار است، بدون وحدت و برادری امکان موفقیت وجود ندارد و با تفرقه، نزاع و اختلافات از بین نخواهد رفت.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: تاسیس دادگستری بهارستان یک پدیده جدیدی بود در که در سطح استان تهران با ادغام و ارتقای دادگاه 2 بخش به یک دادگستری شهرستان به وقوع پیوست که امیدواریم که با این ارتقا گام مثبتی در جهت رفع مشکلات مردم منطقه برداشته شود.

وی افزود: در حال حاضر به علت کمبود نیروی قضایی و اداری که در سطح استان با آن مواجه هستیم، در حال حاضر دادسرای شهرستان بهارستان در بخش گلستان مستقر شده و دادگستری این شهرستان نیز در شهر نسیم شهر بخش بوستان استقرار یافته و به مردم خدمات ارائه خواهد کرد.

در ادامه این مراسم ولی‌الله اصغری، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان بهارستان نیز با اشاره به جمعیت این شهرستان بیان داشت: در شهرستانی که قریب به 600 هزار نفر جمعیت که از اقوام و قومیت‌های مختلف کشور در آن ساکن می‌باشد، تاسیس یک دستگاه قضایی مستقل از مهمترین نیازهای اهالی منطقه است.

وی افزود: امروز این نوید را به مردم شهرستان بهارستان می‌دهیم که با فعالیت بیش از 1600 هئیت مذهبی رسمی و ثبت شده در این شهرستان زمینه‌های احساس امنیت و آرامش مردم متدین و مومن منطقه به وجود آمده است و با تاسیس دادگستری و استقرار دادستانی در این منطقه، زمینه بیشتری در جهت برقراری امنیت و ایجاد امنیت برای مردم و ناامنی برای مجرمان و بزهکاران به وجود خواهد آمد.

این مسئول اظهار داشت: احساس امنیت در جامعه حاکم نخواهد شد، مگر اینکه  دستگاه قضایی مقتدر با بهره‌مندی از قضات عادل، با تجربه و متدین در جهت برقراری امنیت در منطقه فعالیت نماید، و در این راه قضات باید با اقتدار و صلابت با پرونده‌هایی که در جهت ایجاد ناامنی و شرارت در منطقه تشکیل می‌شود، بدون ملاحظه و توجه به توصیه‌های دیگران رسیدگی و عدالت را اجرا کنند.

در این مراسم طی حکمی از سوی مدیر کل دادگستری استان تهران، عزیز سامخانیانی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بهارستان و بهرام حسنی  به عنوان دادستان این شهرستان معرفی و از زحمات اسد تیله نوعی رئیس سابق حوزه قضایی بخش گلستان تقدیر به عمل آمد.

قابل ذکر است که  سامخانیانی پیش از این سمت، به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش بوستان و حسنی در سمت قاضی در دادگستری شهرستان اسلامشهر فعالیت می‌کردند.

شهرستان جدیدالتاسیس بهارستان با جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر با دو بخش بوستان و گلستان و سه شهر صالحیه، گلستان و نسیم شهر در جنوب غربی استان تهران در محور جاده ترانزیت تهران ساوه قرار داشته، که از شرق و جنوب شرقی با شهرستان اسلامشهر و از غرب و جنوب غربی با شهرستان رباط کریم و از شمال نیز با شهرستان قدس همسایه و هم مرز است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول