اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتباط صنعت و دانشگاه

مرکز رشد در دانشگاه بناب راه‌انداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بناب گفت: به منظور توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، مرکز رشد در دانشگاه بناب راه‌انداری می‌شود.

مرکز رشد در دانشگاه بناب راه‌انداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، قربانعلی حقیقت‌دوست صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت بالای ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد:‌ به منظور تقویت و گسترش این مقوله مهم، با جذب اساتید بورسیه آماده هر نوع همکاری آموزشی و پژوهشی در این زمینه با صنعتگران منطقه هستیم.

وی افزود: با توجه به صنعتی بودن شهر بناب و وجود بستر مناسب برای تعامل بیشتر دانشگاهیان با صنعتگران، در این دانشگاه آزمایشگاه‌های مجهز و مدرنی وجود دارد که می‌تواند به‌خوبی به صنعت شهرستان خدمات ارائه کند.

حقیقت‌دوست همچنین از اخذ مجوز تأسیس مرکز رشد به‌عنوان دومین مرکز در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد: در صورت اعطای زمین احداث این مرکز از سوی شورای اسلامی و شهرداری بناب، راه‌اندازی شده و زیرنظر دانشگاه‌های منطقه فعالیت خواهد کرد.

به گفته وی، تمام افراد خلاق و مستعد می‌توانند در این مرکز جذب شده و در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند که ظرفیت خوبی برای منطقه خواهد بود.

رئیس دانشگاه بناب سپس در خصوص نحوه جذب اساتید این دانشگاه گفت: با توجه به اینکه سطح علمی این دانشگاه کمتر از دانشگاه‌های پایتخت نیست؛ بنابراین سیاست دانشگاه بناب جذب اساتیدی با درجه علمی بالاتر، پژوهشگر، متعهد، متخصص و با اولویت بومی خواهد بود که از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل شده باشند.

وی اذعان داشت: این اساتید از طریق فراخوان عمومی وزارت علوم و پس از تأیید صلاحیت در کمیته جذب اساتید استخدام می‌شوند.

حقیقت‌دوست در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگ‌ترین مشکل و چالشی که دانشگاه بناب با آن گریبانگیر است، مشکل زمین است به‌طوری که این دانشگاه برای توسعه حداقل 50 هکتار زمین جدید نیاز دارد و این دانشگاه هم‌اکنون یک متر نیز فضای ورزشی ندارد.

وی از مسئولان منطقه خواست تا با جدیت و تعامل بیشتر در زمینه حل این مشکل، اجازه ندهند مسیر پیشرفت و توسعه دانشگاه بناب متوقف شود. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول