اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

1500 مدرسه در مازندران هوشمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: تا پایان سال جاری هوشمندسازی یک‌هزار و 500 مدرسه در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

1500 مدرسه در مازندران هوشمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه هوشمند راهنمایی شاهد شهید گلمایی در ساری اظهار داشت: تجهیز و هوشمندسازی این مدارس از محل اعتبارات دولتی، استانی و خیران مدرسه‌ساز تامین می‌شود.

امیری افزود: 17 مدرسه شاهد، 17 مدرسه نمونه دولتی، تک نوبته کردن 300 مدرسه و طراحی آغاز فعالیت 68 مدرسه قرآن از جمله اقدامات آموزش و پرورش مازندران برای سال تحصیلی 92-91 است.

وی تصریح کرد: تمام معلمان پایه شش ابتدایی از بین معلمان چهارم و پنجم ابتدایی انتخاب شدند، ابلاغ آنها صادر و در حال گذران دوره‌های آموزشی هستند.

امیری گفت: برای استقرار پایه شش ابتدایی فضای فیزیکی لازم هم تمدید شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: عملیات اجرایی آموزش و توانمندسازی 3 هزار و 700 معلم پایه دوم و ششم ابتدایی مازندران آغاز شد.

وی بیان کرد: این حرکت با آموزش تخصصی 176 معلم برگزیده استان و مدرس ضمن خدمت آغاز و با برگزاری کلاس توانمندسازی معلمان پایه دوم و ششم در سراسر استان ادامه می‌یابد.

امیری اضافه کرد: آموزش 176 معلم برگزیده استان مازندران در قالب هفت گروه درسی تخصصی ویژه عناوین جدید درس پایه دوم و ششم ابتدایی به میزان 288 ساعت برگزار شد.

این مسئول استانی اظهار داشت: این ساعات آموزش برای گروه درس ریاضی به میزان 56 ساعت، علوم تجربی 32 ساعت، فارسی 32 ساعت، هنر، کار و فناوری 48 ساعت، تفکر، پژوهش و علوم اجتماعی 48 ساعت و قرآن و تعلیمات‌دینی و اخلاق 48 ساعت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: طرح عظیم توانمندسازی و آموزش نیروی انسانی، بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدایت مراکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی و هماهنگی و همراهی حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی شده و از بزرگ‌ترین طرح متمرکز آموزش نیروی انسانی در سطح کشور و استان است.

* تاسیس 15 مدرسه شاهد در سال تحصیلی جدید

وی در بخش دیگری از تاسیس 15 مدرسه شاهد در سال تحصیلی جدید در مازندران خبر داد و افزود: این مدارس در راستای تحقق فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تأکید مقام معظم رهبری در رسیدگی ویژه به امور تحصیلی و تربیتی فرزندان معزز شاهد و ایثارگر و در راستای تأکید مقام عالی وزارت درباره اجرای سند تحول بنیادین و نظام آموزشی 3-3-6 تأسیس مدارس شاهد با اولویت دوره ابتدایی، با هماهنگی و برنامه‌ریزی و اتخاد تدابیر لازم ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران استان مازندران تاسیس می‌شوند.

این مسئول استانی اظهار داشت: 15 مدرسه به تفکیک 12 مدرسه ابتدایی، یک مدرسه راهنمایی، یک مدرسه متوسطه و یک هنرستان به مجموع 59 مدرسه شاهد استان اضافه شد.

امیری افزود: از 15 مدرسه جدیدالتأسیس هشت مدرسه پسرانه و هفت مدرسه دخترانه است.

وی در پایان یادآور شد: این مدارس در شهرستان‌های بهشهر، ساری، قائمشهر، فریدونکنار، نور، چالوس و بهنمیر تاسیس می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول