اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نمین:

شهرستان نمین استعداد برخورداری از مدرسه تیزهوشان را دارد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین گفت: شهرستان نمین با داشتن دانش‌آموزان مستعد و علاقمند به حضور در مراکز و مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان حق برخورداری از این مدارس را دارد.

شهرستان نمین استعداد برخورداری از مدرسه تیزهوشان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد قاسم‌زاده بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام بخش آموزشی و پرورشی نمین اظهار داشت: ما درخواست خود را در این زمینه به مسئولان استانی و کشوری ارایه دادیم که انتظار داریم با عنایت به همت و تلاش مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در سال‌های آینده شاهد راه‌اندازی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در نمین باشیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون دانش‌آموزان مستعد این‌گونه مدارس مجبور هستند در شهرهای همجوار به ویژه مرکز استان به تحصیل خود ادامه دهند که رفت و آمد آنها و همچنین نگرانی خانواده‌ها مشکلات و معضلاتی را در این زمینه به وجود آورده است.

قاسم‌زاده خاطر نشان کرد: نبود این امکانات آموزشی سبب شده تا بهترین و مستعدترین دانش‌آموزان نمین برای ادامه تحصیل با مشکلاتی روبه‌رو بوده و حتی از تحصیل در این مراکز در مرکز استان منع شوند.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان نمین به عنوان قدیمی‌ترین شهرستان استان اردبیل از لحاظ علم، فرهنگ و دانش از مناطق با سابقه و پیشرو است به طوری که در پاسخگویی به دغدغه خانواده‌ها و والدین ما آمادگی خود را اعلام کردیم تا با استفاده از فضاهای موجود چنین مجموعه‌ای را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته از 230 دانش‌آموز نمینی شرکت‌کننده برای ورود به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان تنها 45 نفر به این مدارس راه یافته و مابقی به دلیل نبود مرکز مستقل در این شهرستان از ادامه تحصیل در این مجموعه‌ها انصراف دادند.

به گزارش فارس، مدیر آموزش و پرورش نمین همچنین از برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به صورت یکپارچه خبر داد و بیان کرد: در قالب این آزمون جمعه هفته آینده در دو حوزه شهرستان نمین امتحان برگزار می‌شود که امسال بیش از 280 دانش‌آموز از نمین در این آزمون شرکت کردند.

قاسم‌زاده گفت: این دغدغه‌ها برای دانش‌آموزان دختر بیش از پسر است به طوری که ما 48 دانش‌آموز دختر و 56 دانش‌آموز پسر برای ورود به پایه دوم راهنمایی در این آزمون حضور می‌یابند.

وی افزود: در کنار آن 96 دانش‌آموز پسر و 83 دانش‌آموز دختر نیز برای عبور از پایه سوم راهنمایی و ورود به اول دبیرستان در قالب مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان با هم رقابت می‌کنند.

قاسم‌زاده در ادامه سخنان خود از تجهیز امکانات و تأمین فضای آموزشی برای راه‌اندازی پایه ششم خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه با مشکل خاص مواجه نیستیم و در تلاش هستیم کمبودهای احتمالی را نیز تا اول مهر ماه برطرف کنیم.

در دیدار اخیر وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی بر ضرورت راه‌اندازی مدرسه نمونه دولتی و تیزهوشان در شهرستان نمین به عنوان یک شهرستان مستعد تاکید کرد که این پیشنهاد با استقبال وزیر آموزش و پرورش و قول مساعد او برای راه‌اندازی مدرسه نمونه دولتی و تیزهوشان در نمین همراه بود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول