اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش اصفهان:

43 مدرسه تخصصی ورزش در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش استان در سال جاری برای راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش در سطح نواحی و مناطق آموزشی 43 سهمیه دارد.

43 مدرسه تخصصی ورزش در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

حسین داوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جایگاه تربیت‌بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: ارتقای مباحث تربیت‌بدنی و کیفی‌سازی ورزش دانش‌آموزان از مهم‌ترین رویکرد‌های این سند است و ارتقای سطح علمی مربیان تربیت‌بدنی در راستای دست‌یابی به این موضوع در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 مدرسه تخصصی در سراسر کشور وجود دارد، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در سال جاری موظف به راه‌اندازی یک هزار مدرسه تخصصی ورزش در سراسر کشور است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در سال جاری برای راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش در سطح نواحی و مناطق آموزشی 43 سهمیه دارد.

وی با اشاره به اینکه در آینده تمام نواحی آموزش و پرورش موجود در سطح استان از مدارس تخصصی ورزش برخوردار می‌شوند، ادامه داد: در این مدارس رشته‌های ورزشی به صورت تخصصی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و دانش‌آموزان با توجه به علاقه و استعداد‌های خود در زمینه رشته‌های ورزشی در این مدارس حضور می‌یابند.

داوری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مدارس تخصصی ورزش دو ساعت به صورت رسمی و چهار ساعت به صورت غیر‌ رسمی فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: دانش‌آموزان در این مدارس به صورت تخصصی در رشته ورزشی مورد نظر خود آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام امکانات و وسایل مورد نیاز در مدارس تخصصی ورزش را تأمین می‌کند، افزود: اما سایر هزینه‌های موجود در این مدارس با همکاری والدین دانش‌آموزان تأمین می‌شود و مدارس تخصصی ورزش به عنوان بخشی از اوقات فراغت دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: فراهم شدن زیر‌ساخت‌های ورزش قهرمانی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش در راستای راه‌اندازی و توسعه مدارس تخصصی ورزش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول