اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی کرمان

14 مجتمع فرهنگی کرمان آماده بهره‌برداری است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان‌ گفت: 14 مجتمع فرهنگی در سطح استان کرمان احداث و آماده بهره‌برداری است.

14 مجتمع فرهنگی کرمان آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ‌مهدی عرب‌پور‌ ظهر امروز به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد روحانیان استان کرمان با احتساب روحانیان طرح هجرت، روحانیان مستقر و ائمه جماعات به یک هزار و 200 نفر نمی‌رسد.

وی با ضروری دانستن فعالیت حوزه‌های علمیه در زمینه افزایش تعداد روحانیان‌ عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان کرمان به ازای هر 2 هزار نفر یک روحانی وجود دارد.

عرب‌پور گفت: در استان کرمان به ازای هر 500 نفر یک روحانی باید حضور داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی از زمان آغاز فعالیت خود تا‌کنون‌ تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور به لحاظ مصالح کشوری با فراز و نشیب‌هایی در امر تبلیغات روبه‌رو بوده است.

عرب‌پور با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در دوران دفاع مقدس و حضور روحانیان و مبلغان در جبهه‌ها افزود: این روحانیان و مبلغان فعالیت‌های بسیاری نیز در پشت جبهه‌ها داشتند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان ‌بیان کرد: امروز تبلیغات در سطح جهان بخشی از فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و حتی در فعالیت‌های نظامی است. 

عرب‌پور با اشاره به فعالیت‌ها و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی‌ گفت: ساماندهی هیئت‌های مذهبی، ساماندهی آموزش‌های با خدمت روحانیان و استقرار آنها در مناطق پرجمعیت از برنامه‌های این سازمان در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان کرمان 2 هزار و 500 هیئت مذهبی وجود دارد که این سازمان تاکنون برنامه‌های متعددی برای ساماندهی آنان داشته است.

عرب‌پور خاطرنشان کرد: این سازمان با ساماندهی تشکل‌های مردمی و با پشتیبانی از آنها توانسته بخشی از فعالیت‌های تبلیغات اسلامی را در بین مردم گسترش دهد.

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه و امکانات استانی این سازمان مطلوب نیست‌، گفت: معتقدیم کرمان به عنوان استان گسترده از نظر جغرافیایی همان‌گونه که به بهداشت و درمان نیاز دارد به مبلغ و روحانی و همچنین دفاتر تبلیغات اسلامی نیز نیازمند است.

عرب‌پور عنوان کرد: از میان 23 شهرستان استان کرمان، اداره کل تبلیغات اسلامی در 14 شهرستان دارای دفتر است.

وی ابراز داشت: این اداره کل 33 فعالیت را از محل بودجه‌های استانی و همچنین 36 فعالیت را از محل اعتبارات ارتقا‌ی شاخص‌ها در سال گذشته انجام داده است.

عرب‌پور بیان داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در سال گذشته برنامه‌هایی مانند حمایت از تشکل‌های دینی، برگزاری جشنواره پرتال مساجد، فعالیت‌های تبلیغاتی در حوزه مجازی و تبیان، حمایت از برگزاری مراسم‌ها، برنامه‌هایی در زمینه استحکام خانواده و آموزش اقشار تأثیر‌گذار‌ اجرا کرده است.

وی در زمینه انجام فعالیت‌های عمرانی از سوی این اداره کل گفت: تا‌کنون 350 خانه عالم در روستاهای استان کرمان ساخته شده است.

عرب‌پور افزود: همچنین 14 مجتمع فرهنگی در سطح استان احداث و آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته این اداره کل در زمینه فعالیت‌های فرهنگی حدود 3 میلیارد تومان از محل بودجه‌های استانی، متمرکز و ارتقای شاخص‌ها هزینه کرده است.

عرب‌پور ابراز داشت: همچنین این اداره کل در زمینه تملک نیز در سال گذشته 2 میلیارد تومان نیز هزینه کرده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول