اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

برای غنی‌سازی اوقات فراغت باید برنامه‌ریزی واحد داشته باشیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های مختلف به صورت جداگانه برنامه‌هایی در حوزه اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار می‌کنند که به دلیل پراکندگی از اثرگذاری مناسب برخوردار نیست.

برای غنی‌سازی اوقات فراغت باید برنامه‌ریزی واحد داشته باشیم

زهرا طبیب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان برنامه‌هایی از سوی نهادهای مختلف مانند، امور مساجد، آموزش و پرورش و بسیج برگزار می‌شود که در جای خود ضروری بوده و باید تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته نکته‌ای در نحوه برنامه‌ریزی و اجرای این موارد وجود دارد که مانع از اثرگذاری کامل طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و به طور کلی جوانان و نوجوانان می‌شود که باید این موارد طی یک فرایند منطقی بررسی و برطرف شود.

تنها تابستان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان محسوب نمی‌شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: نخستین مورد این است که ما تنها تابستان را به عنوان اوقات فراغت نسل جوان می‌دانیم و این در حالی است که برنامه‌های غنی‌سازی در این حوزه باید در طول سال تداوم داشته باشد.

طبیب‌زاده تصریح کرد: اگرچه در تابستان فرصت بیشتری در اختیار دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی مدارس قرار می‌گیرد، اما باید توجه داشت که در طول سال نیز زمان‌های خالی وجود دارد که تصمیم‌‌گیران کشور باید برای غنی‌سازی این اوقات نیز برنامه داشته باشند.

ضرورت تجمیع برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دستگاه‌ها

وی افزود: مشکل دیگر مربوط به عدم اجرای برنامه‌های واحد در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و نسل جوان است، به صورتی که دستگاه‌های متولی مانند آموزش و پرورش و همچنین نهادهای فرهنگی مانند، وزارت ورزش و جوانان، امور مساجد و بسیج هرکدام به فراخور امکاناتی که در اختیار دارند،‌ برنامه‌هایی در این حوزه اجرا می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه این برنامه‌ها اگر چه ضروری است اما به دلیل عدم بهره‌مندی از یک سیاست‌گذاری واحد به صورت پراکنده اجرا شده و اثرگذاری لازم را ندارد.

طبیب‌زاده افزود: بنابراین باید امکانات و توانایی دستگاه‌ها و نهادهایی که برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان حضوری فعال دارند، به صورت واحد مورد ارزیابی قرار گرفته و برای همه آنها برنامه‌ای جامع طراحی کرد.

وی در پایان اظهار داشت: تنها در این صورت است که شاهد تاثیرگذاری بیشتر برنامه‌های فوق و دستیابی به هدف‌نهایی و مهم غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بوده و از به هدر رفتن زمان‌ نسل جوان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول