اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خبر داد

حمایت همه‌جانبه بهزیستی اصفهان از خیّران توان‌بخشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: از بخش خصوصی و نیز خیّرانی که در راستای توان‌بخشی معلولان و بیماران اعصاب و روان با بهزیستی وارد مذاکره شوند، حمایت همه‌جانبه می‌کنیم.

حمایت همه‌جانبه بهزیستی اصفهان از خیّران توان‌بخشی

محمود محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد اقدامات حمایتی از معلولان اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکلی که معلولان ما دارند در ارتباط با توانمندی‌ها و حمایت‌های آنها محسوب می‌شود.

وی افزود: هر چند ما مشکل توانمندسازی در بُعد مسکن و اشتغال داریم، اما درصدد توسعه توان‌بخشی معلولان از طریق بخش خصوصی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: با کمک خیّران در راستای توان‌بخشی از مددجویان بالای 14 سال و بیماران اعصاب و روان هر گونه اقدامات حمایتی لازم باشد، انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد ادامه داد: اختلالات خلقی در حال افزایش است و به همین میزان نیز نیاز به مراکز نگه‌داری و درمان اعصاب و روان لازم است که بهزیستی به تنهایی توانایی تأمین این نیاز را ندارد.

محمدزاده اضافه کرد: برخی از خدمات حمایتی هم‌چون بنزین را می‌توان برای برخی از مددجویان بهزیستی پیش‌بینی کرد که با تسهیلات بیشتری از آن استفاده می‌کنند، اما در افزایش مراکز نیاز به حضور بخش خصوصی داریم.

وی اذعان کرد: وسیله ایاب و ذهاب و نیز پرداخت‌های حمایتی در راستای تسهیل سازی امور یک معلول همانند درمان، جراحی، دست و پای مصنوعی از نیازهای مالی و خدماتی است که تا حدودی از طریق خود سازمان بهزیستی تأمین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: بخش خصوصی می‌تواند در توانمندسازی و توان‌بخشی معلولان وارد شود، اما این قضیه نیاز به باور اجتماعی یا وضع قوانین جدید دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در بخش خدمات ریلی و هوایی انتظار می‌رود که خدمات و تسهیلاتی هم‌چون تخفیف ویژه به معلولان داده شود، اما این در حالی است که وقتی با مسئولان امر وارد مذاکره می‌شویم می‌گویند به بخش خصوصی واگذار شده و جزو مفاد قرارداد نیست.

محمدزاده با تاکید به اینکه باید به قشر معلولان یا خدمات بیشتری ارائه داد یا هزینه آن خدمات را نقدی پرداخت کرد، گفت: قشر آسیب‌پذیر معلول در جامعه نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات معلولان باید مدیران و مسئولان باورهای اجتماعی را تقویت کنند تا بتوان از این قشر حمایت و به توانمندی آنها کمک کرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول