اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با فارس:

رهبران جدید مصر با اهداف انقلابیون مصری هماهنگ باشند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور مصر، گفت: رهبران دولت مصر باید مواضع خود را با اهداف مردم انقلابی مصر یکسان سازند.

رهبران جدید مصر با اهداف انقلابیون مصری هماهنگ باشند
مهدی مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد حمله انقلابیون مصری به سفارت اسرائیل در مصر را نشانی از روحیه ظلم‌ستیزی و تنفر از اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه خواند و اظهار داشت: آنچه مسئولان دولت موقت مصر به آن می‌بایست توجه کنند آن است که مواضع خود را با آرمان‌ها و خواسته‌های مردم انقلابی مصر هم جهت سازند.
وی حمله به سفارت مصر را یکی از نمودهای بارز بیداری اسلامی و خشم مردم منطقه نسبت به حضور مداخله‌گرایانه رژیم صهیونیستی عنوان و خاطرنشان کرد: مردم مسلمان مصر نسبت به توطئه آمریکا و اسرائیل در منطقه آگاه هستند و این هوشیاری را در حمله به سفارت اسرائیل در مصر نشان دادند.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی بر مشابهت انقلاب مردم مصر با انقلاب اسلامی ایران در مبارزه با ظلم و خودکامگی کشورهایی همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد و افزود: موج انقلاب اسلامی مصر همان مراحلی را دارد طی می‌کند که انقلاب اسلامی ایران از آن گذر کرده  است‌.
وی تنها تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب مردم مصر را در محاکمه سران رژیم این کشور خواند و اظهار داشت: انقلابیون مصری توانستند حسنی مبارک را به دادگاه بکشانند اما در ایران شاه توانست فرار کند.
عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشور مصر را از طریق کشتن سربازان مصری را حق مردم مصر دانست و خاطرنشان کرد: حمله به سفارت اسرائیل نشان داد که مردم مصر نسبت به تجاوز اسرائیل به کشورشان موافق نیستند.
وی گسترش دامنه اعتراضات مردمی مصر را به سفارت آمریکا در این کشور دور از ذهن نخواند و افزود: با وجود تحولات اخیر در مصر امکان دارد سفارت آمریکا در این کشور به سرنوشت سفارت اسرائیل دچار شود.
مهدی‌زاده ماهیت انقلاب مردم مصر را مبتنی بر ارزش‌های اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: ماهیت انقلاب مصر به واسطه اتفاقات اخیر در این کشور نشان از وجود ماهیتی مذهبی در این انقلاب دارد و این موضوع کاملا روشن است.
وی سرنگونی مستکبران توسط مستضعفین را وعده خداوند در قرآن ذکر کرد و افزود: هرجایی که مسلمانی و توکل به خدا وجود داشته باشد خداوند به او وعده نجات از زورگویان را داده است.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی توکل به خداوند را رمز پیروزی مردم مسلمان مصر دانست و افزود: زمانی که به خداوند توکل داشته باشیم انتظار سرنگونی رژیم حسنی مبارک که در فکر انتصاب فرزندش به ریاست جمهوری مصر بود را داریم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول