اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم:

اعتبار طرح جامع سوءمصرف مواد مخدر اختصاص نیافته است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: هنوز اعتبار لازم برای اجرای طرح جامع سوءمصرف مواد مخدر در دیلم اختصاص نیافته است.

اعتبار طرح جامع سوءمصرف مواد مخدر اختصاص نیافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر‌ محمدباقر جبلی صبح امروز در نشست کمیته سلامت روان با موضوع برنامه‌ریزی هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تدوین برنامه جامع عملیاتی سوءمصرف مواد در سال گذشته اظهار داشت: در این برنامه یک ‌ساله، تمام گروه‌های هدف و در معرض خطر جامعه شناسایی و فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی متنوعی برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر باید در سطح جامعه و در تمام مراکز بهداشتی درمانی برگزار شود.

جبلی اضافه کرد: پس از گذشت یک‌ سال و با پیگیری‌های زیاد هنوز اعتباری از سوی مدیریت برنامه‌ریزی شهرستان برای این برنامه در نظر گرفته نشده و این برنامه عملیاتی نشده است.

وی بیان داشت: استفاده از تجربیات افراد با تجربه گروه na (انجمن معتادین گمنام) و بیان کردن تجربیات و سرگذشتشان در جلسات آموزشی برای افزایش آگاهی و حساس کردن سایر افراد جامعه در پیشگیری از اعتیاد مفید است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان دیلم با اشاره به شناسایی و آموزش سایر گروه‌های در معرض خطر جامعه تصریح کرد: آموزش گروه‌های کارگری، ملوانان و صیادان، کارآموزان فنی و حرفه‌ای، ورزشکاران پرورش اندام در این هفته باید در برنامه‌های آموزشی مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عرضه مواد نیروزا در بازار و استفاده بی‌رویه ورزشکاران از داروهای نیروزا یکی از مخاطرات جدی در بحث مواد مخدر است.

جبلی گفت: استفاده بی‌رویه از داروهای و هورمون‌های نیروزا در کوتاه مدت سلامتی ورزشکاران را به خطر انداخته و عوارض جدی در این افراد ایجاد می‌کند.

جبلی در ادامه این نشست اظهار داشت: با همکاری سایر ادارات شهرستان مثل بهزیستی، آموزش و پرورش،فرهنگ و ارشاد و دانشگاه‌های شهرستان در هفته مبارزه با مواد مخدر می‌توان اطلاع‌رسانی خوبی در سطح جامعه انجام داد.

وی در ادامه از مسئول واحد سلامت روان شبکه خواست در برنامه‌های آموزشی، آموزش پرسنل اداری و ستادی شبکه را در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار دهد.

این مقام مسئول برگزاری کلاس آموزشی برای ملوانان و صیادان، گروه‌های کارگری،کارآموزان فنی و حرفه‌ای و مربیان و مسئولان باشگاه‌های بدن‌سازی،کارکنان ادارات و پرسنل اداری و ستادی شبکه را از جمله برنامه‌های آموزشی شبکه بهداشت در هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

جبلی در ادامه انتشار مقالات آموزشی در نشریات محلی و وبلاگ‌ها، برپایی پایگاه اطلاع‌رسانی با موضوع اعتیاد در تعاونی لنجداران، برپایی نمایشگاه اعتیاد در امام حسن، برگزاری نمایش طنز خیابانی، برگزاری مسابقه فوتسال را از برنامه‌های اطلاع‌رسانی هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت دیلم در ادامه انتشار فصلنامه اعتیاد، ارسال پیامک انبوه به مردم، نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر و مراکز، تهیه و توزیع تراکت و بروشورهای آموزشی، دیوارنویسی دیوار شبکه با شعارهای مرتبط با موضوع اعتیاد، نصب پوستر و یونولیت‌های اطلاع‌رسانی در باشگاه‌های پرورش اندام را از دیگر برنامه‌های اطلاع‌رسانی شبکه دانست.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول