اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شوراهای استانداری تهران:

تعامل برخی شوراهای تهران با استانداری ضعیف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: تعامل برخی شوراهای اسلامی استان تهران با استانداری ضعیف است.

تعامل برخی شوراهای تهران با استانداری ضعیف است

منوچهر موحدی‏ثنایی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اگر مدیریت واحد شهری تحقق یابد همه ادارات ملزم به پاسخگویی در برابر مدیریت شهری خواهند شد؛ اما تا فرا رسیدن آن زمان، تعامل شوراها با ادارات باید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به لحاظ قانونی تصویب بسیاری از ارزش‏های معاملاتی و تعرفه‏های انشعابات آب و  فاضلاب در دست شوراها است.

موحدی‏ثنایی با ضعیف خواندن ارتباط بین برخی شوراهای استان تهران و دستگاه‏های اداری افزود: مقصر این ماجرا هیچ یک از این دو نهاد نیستند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران با بیان اینکه شوراها حلقه واصل بین مردم و دستگاه‏های اجرایی هستند، گفت: اما این حلقه در قوانین و آیین‏نامه‏های اجرایی ضعیف تعریف شده است.

وی درباره راهکارهای تقویت شوراهای اسلامی نقاط مختلف استان تهران خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی خود باید در برقراری ارتباط و تعامل فعال ظاهر شوند.

موحدی‏ثنایی ادامه داد: اغلب اعضای شوراهای اسلامی نقاط مختلف استان تهران خود در گذشته در ردیف مسئولان و مدیران دستگاه‏های اداری قرار داشتند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران اضافه کرد: از این رو، این اعضا به خوبی مشکلات را درک کرده و می‏توانند با ادارات خدمات‏رسان تعامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: هیچ اداره یا نهادی در رابطه با کار مردم حق کوتاهی در وظیفه و یا خدای نکرده برخورد ضعیف را ندارد.

موحدی‏ثنایی ادامه داد: یکی از ضعف‏های شوراهای اسلامی تعامل برقرار نکردن با استان و استانداری است.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران اضافه کرد: شهرداران معمولا در جلسات هفتگی استانداری مشکلات خود را مطرح می‏کنند.

وی افزود: در این جلسات بسیاری از اعضای شوراهای اسلامی با شهرداری‏های خود حاضر هستند، اما بعضی شوراها این همت را نیز به خرج نمی‏دهند.

موحدی‏ثنایی معتقد است که اگر شوراها در این جلسات حضور پیدا کنند، می‏توانند با طرح شفاهی مشکلات، مدیرکل سازمان یا اداره مربوطه در استان را ملزم به پاسخگویی کنند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران تصریح کرد: مدیریت واحد شهری به سمت قدرت گرفتن شهرداری‏ها پیش می‏رود.

وی اضافه کرد: اما در حال حاضر با توجه به قوانین کنونی، رئیسان مختلف اداره‏کننده شهر دارای استقلال بوده و زیر نظر و اختیار شهردار نیستند.

موحدی‏ثنایی تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای مختلف جهان مدیریت واحد شهری در قالب نهاد شهرداری در راس سازمان‏ها قرار دارد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: شاید امروز این خلاء در زمینه مدیریت شهری حس شود اما از طریق تعاملات استانداری چنین کاستی‏هایی پر شده است.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول