اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای‌عالی استان‎های کشور:

تفویض 16 مورد از تصدی‌گری‌های دولت به شوراها به زودی ابلاغ می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای‌عالی استان‎های کشور گفت: به زودی تفویض 16 مورد از تصدی‌گری‌های دولت به شوراها که مورد تایید مجلس قرار گرفته است، ابلاغ می‌شود.

تفویض 16 مورد از تصدی‌گری‌های دولت به شوراها به زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی چمران ظهر امروز در پنجاه و هفتمین جلسه شورای‌عالی استان‎های کشور که در تالار اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با تاکید بر افزایش واگذاری اختیار تصمیم‌گیری به شوراها خواستار تسریع در تشکیل کارگروهی به منظور پی‌گیری این موضوع شد و اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده تفویض 16 مورد از تصدی‌گری‌های دولت به شوراها در مجلس تصویب شده که به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در واقع کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری این اختیارات به شوراها هم دولت را چابک‌تر می‌کند و هم اداره امور بیش از گذشته می‌تواند در اختیار مردم باشد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ شوراها به خصوص شورای‌عالی، مجلس و پارلمان دوم کشور است چرا که منتخبان مردم در این شوراها نیز حضور داشته و به نوعی نمایندگان مردم در مدیریت‌های محلی محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: باید بیش از پیش نمایندگان مردم و مجمع نمایندگان هر استانی با نمایندگان مردم در این شوراها با هم تعامل داشته باشند چرا که این تعامل سازنده آنها در پیشرفت و توسعه کشور نقش بسزایی داشته و باید برای این تعامل بیش از گذشته برنامه‌ریزی کنیم.

چمران در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه فعلی نمایندگان مردم در شورای‌های اسلامی گفت: همه شوراها باید در حال حاضر برای حفظ وحدت و گام برداشتن در این مسیر بیش از پیش فعالیت و تلاش کنند، چرا که دشمن امروز خواستار تفرقه‌افکنی و فرافکنی میان مسئولان کشور است و باید در این راستا از این توطئه‌های دشمنان آگاه باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا باید روسای شوراهای اسلامی کشور جایگاه خود را برای خدمتگزاری به مردم فراموش نکنند.

رئیس شورای‌عالی استان‎های کشور در خاتمه با انتقاد از برخی اسراف‌ها و بیهوده‌کاری‌ها در شهرداری‌ها، تاکید کرد: باید جلوی اسراف و بیهوده‌کاری‌ها گرفته شود و از هزینه‌ها و مخارج اضافی در موارد غیر ضروری اجتناب کرد، چرا که درست نیست از مردم عوارض بگیریم ولی بعد از آن بیلان کاری شهرداری‌ها از افتتاح‌ها، همایش‌ها و نشست‌ها پرهزینه و پرخرج‌تر باشد.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول