اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط چند عضو شورای شهر شیراز

جلسه شورای شهر شیراز از حد نصاب افتاد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز صحن شورا را ترک کرد و جلسه را برای تصویب یکی از مصوبات از حد نصاب انداخت.

جلسه شورای شهر شیراز از حد نصاب افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز غیبت معصومه ‌زارع و خروج مهدی‌خانی دو عضو شورای شهر شیراز دوشنبه‌ شب از صحن علنی این شورا تعداد نفرات را برای تصویب طرح مساعدت 2 میلیارد ریال به کانون فرهنگی انس با فطرت در امر ساخت و ساز ساختمان در بلوار چمران را از حد نصاب خارج کرد.

مهدی خانی عضو شورای اسلامی شهر شیراز درآمدهای شهرداری از محل عوارض مردم در امور غیر عمرانی اعم از فرهنگی و ورزشی را جایز ندانست و اظهار داشت:  برای بنده حجت تمام است و از این به بعد هزینه‌کرد یک ریال از عوارض مردم در مسائل غیر شهرسازی و عمرانی را جایز نمی‌دانم.

وی افزود: بر اساس مقررات شهرداری حدود اختیاراتی دارد و حتی همان زمان نیز که زمین در اختیار این طرح قرار داده شده کار درستی انجام نشده و این کار تنها در صورتی صحیح است که خود شهرداری بخواهد فرهنگ‌سرایی را برای خود بسازد و برای استفاده در اختیار کانون قرار دهد.

وی در مورد مساعدت شهرداری و شورا به تیم فوتبال مقاومت شهید سپاسی شیراز نیز با همین استدلال بیان کرد: نظر مقام معظم رهبری نظر مرجع اعلم است و حتی اگر نظر فقها و مراجع دیگر چیز دیگری باشد باز باید به نظر ایشان رجوع شود و از این رو بنده هزینه‌کرد یک ریال برای هر تیم ورزشی و یا حوزه‌های دیگر که در محدوده فعالیت‌های شهرداری نیست را جایز نمی‌دانم.

خانی ادامه داد: 10سال است کمربندی و یا زیرگذر و روگذری که مردم را دچار مشکل کرده به دلیل نبود بودجه معطل مانده و 200 میلیون تومان برای چنین طرحی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر قرار است کسی مردم را ارشاد کند بدون ساختمان نیز می‌تواند این کار را انجام دهد و احداث ساختمان مسائل اجتماعی این بلوار را حل نمی‌کند.

این عضو شورا بر وجاهت نداشتن شرعی این هزینه‌کرد تاکید و اضافه کرد: تنها اگر با عنوان فرهنگ‌سرا برای این طرح هزینه شود، قابل قبول است ضمن اینکه استانداری نیز اگر هزینه‌ای کرده به شهرداری بدهکار بوده و در صورت پرداخت‌نشدن سهم شهرداری بنابر توافقات قبلی مشکلی پیش نمی‌آید.

زین‌العابدین عرب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی این شورا از موافقان کمک به فجر سپاسی و کانون انس با فطرت بود، که گفت: تنها تیم لیگ برتری فارس شهید سپاسی است و اگر در زمان فعلی که فرصت‌های آخر جذب بازیکن است نتواند مشکلات خود را حل کند استان این تیم را از دست می‌دهد.

به گفته وی، در جلساتی با استاندار فارس قرار شد با برگزاری نشستی از مدیران دستگاه‌های مختلف و نهادهای اقتصادی هر دستگاه و نهاد به اندازه‌ای و در حد سهم خود به این تیم کمک کند و سهم شورا و شهرداری نیز لحاظ شود.

عرب اضافه کرد: در حال حاضر قرار نیست هزینه‌ای پرداخت شود بلکه باید در این زمینه با محوریت شورا هماهنگی لازم با دستگاه‌ها انجام شده و بعد از بررسی به این تیم از طریق صحیح کمک شود.

وی با تاکید بر این که نظر مقام معظم رهبری در سال 73 اعلام شده است، افزود: بسیاری شهرداری‌ها مانند تبریز و یاسوج پس از این اعلام نظر برای تیم‌های ورزشی هزینه کرده‌اند و لازم است که تفسیر دقیق نظر ایشان سئوال شود.

مظفر مختاری دیگر عضو شورا در این زمینه اظهار داشت: اگر قرار است به تیم فجر سپاسی کمک شود، باید تیم‌های دیگر مانند برق و مخابرات نیز در دستور کار قرار گیرد.

سید محمدکاظم دستغیب عضو دیگر شورای شهر در این جلسه، سئوال شهرداری اراک از مقام معظم رهبری را قرائت کرد و اظهار داشت: سئوال شده که آیا شهرداری اجازه دارد از محل اخذ درآمد شهروندان که صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود مبالغی را برای امور اجتماعی و فرهنگی در اختیار ارگان‌ها قرار دهد و مقام معظم رهبری پاسخ داده‌اند؛ طبق مقررات هزینه شود و جا به جایی جایز نیست.

احمدرضا نقیب زاده دیگر عضو شورا اظهار داشت: اگر اقدام مطابق با قانون باشد از نظر مقام معظم رهبری اشکالی ندارد و اینکه هر نوع کمکی حذف شود مورد نظر رهبری نبوده است.

علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز نیز در این نشست گفت: وظیفه شهرداری در قانون شهرداری‌ها مشخص شده ضمن اینکه وظیفه اصلی شهرداری عمران و آبادانی است و مردم نیز از عوارض پرداختی خود همین انتظار را دارند.

وی افزود: ما در دیدار با شهرداران شهرهایی مانند‌ تبریز بسیار از گلایه آنها از تیم‌داری شنیده‌ایم، که هم برد تیم دردسر و هم باخت آن هزینه دارد.

وی تصریح کرد: راه حل این است که تمام دستگاه‌ها  وارد عرصه حمایت شوند و اینکه شهرداری تنها از یک تیم و آن هم فقط در حوزه فوتبال حمایت کند، دردی را چاره نمی‌کند.

در این نشست هزینه‌کرد مالی برای ساختمان طرح انس با فطرت به کمیسیون بازگشت و برگزاری جلسه‌ای برای هماهنگی با دستگاه‌ها به منظور کمک به تیم فجر سپاسی به رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی واگذار شد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول