اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

‌حجم جنگل‌های کشور با یک برنامه 10 ساله توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: به دنبال این هستیم که با یک برنامه 10 ساله حجم جنگل‌های کشور را اضافه کرده و کشورمان از سطح پوشش جنگلی کم خارج شود.

‌حجم جنگل‌های کشور با یک برنامه 10 ساله توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا اورنگی بعد از ظهر امروز در همایش ملی جنگل‌های زاگرس در شیراز اظهار داشت: هنوز اهمیت منابع طبیعی شناخته و ارزش واقعی آن تدوین نشده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ابراز داشت: یکی از اهداف برگزاری همایش‌هایی مانند همایش جنگل‌های زاگرس این است که به درک مشترکی از منابع طبیعی برسیم.

وی گفت: باید بین منابع طبیعی و مردم یک هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و پایدار برقرار شود و این همایش‌ها فرصتی است تا عوامل تخریب و محدودکننده را بشناسیم.

اورنگی ادامه داد: مطالعات مربوط به طرح‌های جامع منابع طبیعی که در چند دهه اخیر صورت گرفته از موفقیت‌های لازم برخوردار نبوده است.

وی گفت: خشکسالی از مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده جنگل‌ها است و در کنار خشکسالی چرای مفرط و بی‌رویه دام نیز از عواملی دیگر برای تهدید جنگل‌ها است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: طرح‌های عمرانی که در قالب طرح توسعه اجرا می‌شود و تغییرات زیست بومی از عوامل دیگر تهدید جنگل‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: حجم جنگل‌های زاگرس 47 درصد جنگل‌های کشور است و استان فارس نیز 37 درصد از جنگل‌های زاگرس را در اختیار دارد.

اورنگی در پایان گفت: به دنبال این هستیم که با یک برنامه 10 ساله حجم جنگل‌های کشور را اضافه کرده و کشورمان از سطح پوشش جنگلی کم خارج شود.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول