اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد خبر داد

اجرای پرورش جنگل در 37 هکتار از جنگل‌های عباس آباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس‌آباد گفت: در سال 1390 عملیات مختلف پرورش جنگل شامل تُنُک کردن و آزاد کردن در 37 هکتار از جنگل‌های این شهرستان انجام شد.

اجرای پرورش جنگل در 37 هکتار از جنگل‌های عباس آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، حسن خانی الموتی بیان داشت: مجموع بهره‌برداری صورت گرفته از عرصه‌های جنگل‌کاری شده و همچنین ناشی از عملیات پرورشی 430 متر مکعب بود.

وی با بیان ا‌ینکه 20 هکتار از اراضی جنگل‌کاری شده، محصور و سیم خاردارهای پیرامون آن ترمیم شد، اظهار داشت: 161 فقره نشانه‌گذاری درختان باغی در زمین‌های شخصی افراد از دیگر اقدامات انجام شده در سال 90 بود.

خانی الموتی تأکید کرد: مجموع حجم نشانه‌گذاری درختان نیز در حدود 4 هزار و 830 متر مکعب و فروش درختان و چوب‌های بازداشتی بیش از 620 میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد گفت: تمام اعیانی‌های متعلق به 20 نفر از دام‌داران صلاحیت‌دار که به صورت موقت زمین در اختیار دارند تخریب شده است.

وی با اشاره به تحویل قطعی حقوق مابه ازاء به صورت زمین به هفت نفر از دام‌داران بیان داشت: برای سه نفر از دام‌داران، پرونده تعیین صلاحیت تشکیل شد و به سه دام‌دار دیگر که داوطلب خروج از جنگل بودند وجه نقد پرداخت شد و 9 فقره برگه بازدید از زمین برای واگذاری به دام‌داران داوطلب خروج دام تنظیم شد.

به گزارش فارس، حوزه منابع طبیعی شهرستان عباس آباد با 34 هزار هکتار مساحت دارای 17 هزار هکتار جنگل است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 16 هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول