اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد

خبرگزاری فارس: نخستین دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تبریز با دفاع از رساله خود از دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

نخستین دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، احد حمیدی کندول با ارائه رساله خود تحت عنوان "خوانش چند بعدی متون ادبی برای آموزش ادبیات فرانسه در دانشگاه‌های ایران" و کسب درجه عالی موفق به پایان تحصیلات خود در رشته زبان و ادبیات فرانسه در مقطع دکترا شد.

وی در این تحقیق علمی خوانش عمیق پراگماتیک، کیفی، انتاجی و کاربردی متن ادبی را برای آموزش ادبیات فرانسه پیشنهاد می‌کند.

در این پژوهش سیستم آموزشی مبتنی بر خوانش بیش‌جنبه‌ای متون ادبی فرانسه (LFE) متشکل از چند پروسه متفاوت که از نظر اصول عملی مکمل یکدیگر هستند، در نتیجه‌دهی توضیح داده شده است.

در مبحث کابردی آن پروسه‌های وابسته به هم شامل درک مفهوم، جستجوی عناصر معنایی، تحلیل‌های گوناگون، تولیدات زبانی به‌صورت کتبی و شفاهی و نیز بحث‌های تحلیلی چند طرفه در کلاس تدریس ادبیات فرانسه دانشگاه تبریز مورد آزمایش قرار گرفته است که نشان‌دهنده و تعیین‌کننده میزان موفقیت عملی پیشنهادات تئوریک در خصوص تدریس خوانش دانشگاهی است.

راهنمایی این رساله را دکتر مهدی افخمی‌نیا و دکتر محمدحسین جواری، مشاوره آن را دکتر الله‌شکر اسداللهی بر عهده داشتند.

دکتر حسن فروغی از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر محمودرضا گشمردی از دانشگاه اصفهان و دکتر مرضیه بلیغی از دانشگاه تبریز داور این رساله بوده‌اند.

احد حمیدی کندول، نخستین دانشجوی فارغ‌التحصیل این رشته از آزادگان و جانبازان جنگ تحمیلی بوده که دارای هفت سال سابقه اسارت است.

وی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه تبریز اخذ کرده که موفق شد با دفاع از پایان‌نامه خود به‌عنوان نخستین نفر از این رشته در مقطع دکترا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شود.

گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز در سال 1328 تاسیس شده و هم‌اکنون در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در مجموع 172 دانشجو دارد.

هم‌اکنون 9 عضو هیئت علمی در این دانشکده مشغول فعالیت‌های علمی و آموزشی هستند.

انتهای پیام/30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول