اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان "بیداری اسلامی"

هنرمندان تبریزی بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان را گره می‌زنند

خبرگزاری فارس: مشاور عالی مرکز ملی فرش ایران از رونمایی نقشه بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با عنوان بیداری اسلامی در تبریز با حضور مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خبر داد.

هنرمندان تبریزی بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان را گره می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی،  عشرت شایق همزمان با عید مبعث در دیدار با اعضای ستاد بافت تابلو فرش بیداری اسلامی اظهار کرد: این تابلو فرش به ابتکار کمیسیون حقوق بشر اسلامی و با همراهی موسسه صلح و دوستی جهانی، مجمع جهانی بیداری اسلامی و مرکز ملی فرش ایران و مشارکت هنرمندانی از تبریز بافته می‌شود.

وی افزود: برای بافت این تابلو فرش رایزنی‌های اولیه با دکتر علی‌کبر ولایتی و دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی انجام پذیرفته است و اخیراً به همت هنرمندان بزرگ تبریز نقشه این فرش تهیه و قرار شده به محض تایید نقشه آن توسط دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی، با برگزاری مراسمی در تبریز رونمایی شود.

وی با بیان اینکه بافت تابلو فرش "بیداری اسلامی" با همکاری ده‌ها تن از اساتید بافندگی و گره‌های شهروندان تبریزی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تابلو فرش و قالی در ایران به‌عنوان هنر و صنعت شناخته شده است و این کالای نفیس تجاری و هنری، در واقع سفیر فرهنگی کشورمان در جهان محسوب می‌شود.

رئیس موسسه صلح و دوستی جهانی ادامه داد: در این تابلو فرش لوگوی سازمان‌ها و مراکز مشارکت‌کننده همچون مجمع جهانی بیداری اسلامی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، مرکز ملی فرش ایران، موسسه صلح و دوستی جهانی، دانشگاه‌های استان، سازمان بازرگانی استان، اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان قالی، شهرداری و شورای شهر سردرود و همه نهادهایی که در تهیه و بافت آن سهیم می‌شوند، در نقشه آن بکار گرفته شده است.

شایق تصریح کرد: بیداری اسلامی مصداق آیات شریفه «ان الارض یرثها عبادی الصالحون»، «انما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله مثنی و فردی»، «واعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدو اللّه...» و  « واعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» است از این‌رو تلاش شده است ضمن اینکه این آیات در متن تابلو فرش گنجانده شود مفاهیم و بیانات مقام معظم رهبری نیز در مورد بیداری اسلامی در قالب تابلو فرش عرضه شود.

وی ضمن تجلیل از اعضای ستاد بافت تابلو فرش بیداری اسلامی، انجام این کار را مهم و قابل ستایش عنوان کرد و با بیان اینکه عید مبعث روز بیداری و آغاز تولد اسلام ناب محمدی در جهان است، افزود: آغاز طرح بافت این فرش همزمان با عید مبعث به‌عنوان نماد و روز بیداری و آغاز تولد اسلام ناب محمدی بر اهمیت و غنای این حرکت آغاز شده در تبریز می‌افزاید.

شایق با بیان اینکه با ندای ملکوتی "اقرأ باسم ربک الذی خلق" بانگ بیداری عاطفه‌ها آغاز شده و انسان‌های خفته از غفلت عظیمی که آن‌ها را در برگرفته، رهایی یافتند، ادامه داد: مبعث پیامبر(ص) پایان تباهی و جهالت ابوجهل ها بوده و واقعه مبعوث شدن پیامبر(ص) ازجانب پروردگار، موجب خشکاندن شریان شرک شده  و حقارت و شقاوت پایان گرفت.

مشاور عالی مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه این فرش پس از بافت از طرف مردم آذربایجان به مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد، افزود: انجام این طرح پس از بافت قالیچه صلح و دوستی تازه در ابتدای برنامه‌های مدون و در راستای تفاهم‌نامه موسسه صلح و دوستی و کمیسیون حقوق بشر اسلامی بوده و با استارت این کار، امیدوارم از طریق فرش به‌عنوان نماد هنر ایرانی اسلامی بتوانیم فرهنگ اسلامی را به جهانیان عرضه کنیم.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول