اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور نوسازی بافت فرسوده

844 واحد در همدان با بانک‌ها عقد قرارداد کردند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 844 واحد در همدان به منظور نوسازی بافت فرسوده با بانک‌ها عقد قرارداد کرده‌اند.

844 واحد در همدان با بانک‌ها عقد قرارداد کردند

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت فرسوده به دو صورت جداگانه است، اظهار کرد: یکی از روش‌ها این است که ساکنان بخواهند از تسهیلات خودمالکی با شرایط مسکن مهر در بافت فرسوده استفاده کنند که فقط با قرمز شدن فرم (ج) امکان‌پذیر است.

وی افزود: در این صورت اگر بیشتر از پنج واحد داشته باشند تا پایان دوره مشارکت فرصت دارند برای حداقل پنج واحد خود افراد خریدار را معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان بیان داشت: نیازی نیست که زمان عقد قرارداد با بانک خریدارهایشان را در بافت فرسوده معرفی کنند بلکه بعد از تخصیص وام افراد باید با شرایط مسکن مهر معرفی شده باشند.

وی ادامه داد: سود دوران مشارکت خودمالکی مسکن مهر در بافت فرسوده 12 درصد است و فروش اقساطی آن هفت درصد در مرکز استان و چهار درصد نیز در سایر شهرستان‌هاست.

اسدی تصریح کرد: روش دیگر خارج از بحث مسکن مهر پرداخت تسهیلات ویژه بافت فرسوده است که سود مشارکت آن 21 درصد و فروش اقساطی آن نیز 15 درصد است که در این طریق دیگر شرایط مسکن مهر نیاز نیست و فرم (ج) قرمز نمی‌شود و محدودیتی نیز وجود ندارد.

وی عنوان کرد: ساکنان بافت فرسوده می‌توانند از این دو روش برای نوسازی استفاده کنند که نیازی به ضامن نیست و تنها سند ملک در گرو بانک قرار می‌گیرد و وام نیز در چهار مرحله به ایشان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان در مورد واحدهای معرفی شده به بانک‌ها گفت: در مرحله نخست بهسازی و نوسازی بافت فرسوده از ابتدای سال 700 واحد سهمیه داشتیم که 400 واحد به بانک صادرات معرفی شد که از این تعداد 294 واحد موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

وی عنوان کرد: 30 واحد نیز به تازگی به بانک ملی معرفی شده‌اند که در شرف عقد قرارداد هستند.

اسدی ابراز داشت: علاوه بر موارد ذکر شده 144 واحد نیز باقی‌مانده سال گذشته از بانک سپه داشتیم که معرفی و موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

وی اظهار کرد: به جز پروژه‌هایی که توسط مردم به صورت مستقیم انجام و  توسط راهداری شرکت اطلاع‌رسانی شده یک‌هزار و 453 واحد نیز در منطقه جولان در دست احداث است که 900 واحد آن واگذار شده و مابقی نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات مؤثر این شرکت بازگشایی معابر بوده که در شهر همدان، ملایر و تویسرکان انجام شده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: بازگشایی محور دوخواهران در بافت فرسوده نهاوند توسط شرکت عمران و مسکن‌سازان با اعتبار 19 میلیارد ریال در حال انجام است و تأثیر زیادی در توسعه و پیشرفت این منطقه دارد که هم‌اکنون تملک انجام شده و به زودی نیز عملیات تخریب و بازگشایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول