اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس:

نباید با فروش سرمایه ملی کشور را اداره کنیم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس از درآمدهای نفت به‌عنوان سرمایه ملی نام برد و گفت: نباید با فروش سرمایه ملی کشور را اداره کنیم،‌ بلکه باید آن را به سرمایه‌ای بزرگ‌تر و با حجمی بیشتر تبدیل کرد.

نباید با فروش سرمایه ملی کشور را اداره کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر دیروز در آیین اختتامیه سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب اظهار کرد: دشمنان نظام با تحریم، برنامه‌ریزی کرده بودند که اقتصاد ایران را فلج کنند، ولی در سایه ایستادگی ملت ایران، تدبیر مسئولان و اراده خداوندی،‌ کشور توانست سربلند از این چالش‌ها و تحریم‌ها عبور کند از این‌رو بالا رفتن مقداری سطح تورم نباید در جامعه بدبینی ایجاد کند.

وی افزود: آنچه امروز دشمن تدبیر کرده، این است که دقیقاً می‌تواند به‌عنوان یک عامل کلیدی برای ضربه به اقتصاد ایران عمل کند اما برای ناکام گذاشتن این هدف دشمن باید بدون ترس و با عزم راسخ مثل روزهای دفاع مقدس حرکت کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سابقه 100 ساله استخراج نفت در ایران و تأکید بر عدم اتکا به نفت گفت: اقتصاد تک بعدی و متکی به انرژی یک بیماری مهلک است و اقتصاد سالم اقتصادی است که بدون اتکا به منابع انرژی، مولد و پویا باشد.

ابوترابی‌فرد از درآمدهای نفت به‌عنوان سرمایه ملی نام برد و تصریح کرد: نباید کشور را با پول نفت اداره کرد؛ کشور باید با کار و تلاش و تولید اداره شود و سرمایه نفت نیز به سرمایه‌ای بزرگ‌تر و با حجمی بیشتر مبدل شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود در برنامه چهارم توسعه تامین هزینه‌های جاری کشور از طریق نفت قطع شود، گفت: این اتفاق نیفتاد، اما در برنامه پنجم بنا به تأکید مقام معظم رهبری قدم‌هایی برداشته شد و تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای دشمنان باعث شد که این کار عملیاتی شود.

وی با اشاره به وجود ذخایر ارزشمند و ثروت‌های فراوان در کشور اضافه کرد: امروز در تمام عرصه‌ها راه برای رسیدن به ثروت فراهم است از این‌رو باید به نقطه‌ای برسیم که غربی‌ها با لب‌های تشنه از ما درخواست خرید نفت کنند.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در بخش‌های مختلف شهرستان بناب طی سال‌های اخیر گفت: عقبه علمی شهرستان بناب نشان می‌دهد که جایگاه این شهرستان و آذربایجان در کجاست.

وی از حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب که با دستان توانمند اخوان بنابی بنا شده، به‌عنوان یک پایگاه بزرگ علمی در کشور نام برد و در عین حال گفت: جمهوری اسلامی با این عظمت و پیشرفت از سوی دشمنان تهدید می‌شود که از شما نفت نمی‌خریم، آیا این حرف و اقدام مایه شرمساری نیست؟! باید ما به آنها بگوییم که به شما نفت نمی‌فروشیم و کشور را به جایگاهی برسانیم که دو سه میلیون بشکه نفت را با وجود هزاران دانشمند به یک کارخانه بزرگ تبدیل کنیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاکله مجلس نهم و معدل آن نسبت به مجالس ادوار قبلی، از نظر معدل عقلانیت، ایمان، دانش و انگیزه رتبه بالایی دارد که این ثمره تلاش شما ملت است و امیدواریم مجلس نهم با این معدل با هماهنگی دولت کارآمد و ارتباط کاری نزدیک، دهه چهارم انقلاب را به دهه پیشرفت و بسط عدالت تبدیل کند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول