اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران مطرح کرد

زمین مربوط به تعاونی منابع طبیعی در حیاط دانشگاه نفت و گاز

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با انتقاد از عدم کارشناسی در زمینه واگذاری زمین به دانشگاه نفت و گاز گچساران گفت: چرا نقشه‌برداری‌ حساب‌شده صورت نگرفته تا با این سهل‌انگاری، زمین مربوط به تعاونی منابع طبیعی در حیاط دانشگاه نفت و گاز قرار گیرد.

زمین مربوط به تعاونی منابع طبیعی در حیاط دانشگاه نفت و گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید اکبر علیزاده ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات راه‌اندازی دانشکده نفت و گاز گچساران که با حضور معاون اداری و مالی دانشگاه یاسوج در فرمانداری گچساران برگزار شد، با انتقاد از نحوه واگذاری زمین‌های مسکونی به اعضای تعاونی‌های مسکن منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اظهار کرد: در واگذاری زمین‌های تعاونی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در گچساران تخلف صورت گرفته است. 

* تخلف در واگذاری زمین به اعضای تعاونی منابع طبیعی گچساران

فرماندار گچساران افزود: این زمین‌ها بدون تصویب طرح جامع شهری توسط شهرداری و دستگاه‌های مربوطه به افراد واگذار شده و حق مالکیت را برای این افراد به وجود آورده است.

علیزاده با انتقاد از عدم کارشناسی در زمینه واگذاری زمین به دانشگاه نفت و گاز گچساران ابراز داشت: چرا نقشه‌برداری‌ اصولی و حساب‌شده صورت نگرفته است تا به خاطر این سهل‌انگاری، زمین مربوط به تعاونی منابع طبیعی در حیاط دانشگاه نفت و گاز قرار گیرد.

وی ادامه داد: تخلفاتی صورت گرفته است و من بارها با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مرکز کهگیلویه و بویراحمد جلسه گرفتم و دوستان اعلام کردند که قطعاتی که در محدوده حیاط دانشکده نفت و گاز واقع شده، مسکونی اعلام شده است در صورتی که این کار تخلف است.

علیزاده اساسی‌ترین تخلف تعاونی منابع طبیعی را واگذاری قطعات زمین تائید و تفکیک نشده به مردم به صورت مشایی عنوان کرد و یادآور شد: این تخلف پیامد‌های سیاسی نیز به همراه دارد.

بالاترین مقام اجرایی گچساران خطاب به مسئولان تعاونی مسکن منابع طبیعی ابراز داشت: با توجه به اینکه طرح فعلی به تائید شهرداری نرسیده و در کمیسیون ماده پنج نیز تائید نشده، این واگذاری غیر قانونی است.

علیزاده افزود: شهرداری می‌تواند 20 درصد سهم خود را از همین 28 قطعه انتخاب کرده و به مالکیت خود درآورد.

* انتقاد شدید فرماندار گچساران نسبت به تعیین رشته برای دانشکده نفت و گاز گچساران

فرماندار گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دانشکده نفت و گاز گچساران به نام نفت بوده اما رشته‌های تعیین و تصویب شده برای پذیرش دانشجو در این دانشکده مطابق با نیازمندی‌های شرکت نفت و گاز نیست.

علیزاده با اشاره به لزوم نیازسنجی بازار کار برای تعیین رشته در یک دانشگاه خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید نظرات کارشناسی مسئولان و کارشناسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران را در زمینه نیاز این شرکت برای تعیین رشته‌های این شرکت جویا می‌شدند.

وی رشته‌های تعیین شده توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را رشته‌های غیر متناسب با نیاز شرکت نفت و گاز دانست و تأکید کرد: رشته‌های تعیین شده در دانشکده نفت و گاز گچساران در حال حاضر در دیگر دانشگاه‌های این شهرستان از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی تدریس شده و سالانه دانشجویان زیادی از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

فرماندار گچساران بیان داشت: رشته‌های دانشکده نفت و گاز گچساران باید با مهندسی نفت، فرآورده‌های نفت، بهره‌برداری نفت و دیگر نیازمندی‌های مرتبط با صنعت نفت همخوانی داشته باشد و در آینده بازار کار داشته باشد.

علیزاده افزود: ما به شدت به نحوه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در زمینه تعیین رشته‌ دانشگاهی در دانشکده نفت و گاز گچساران معترض هستیم.

به گزارش فارس، در پی انتقاد فرماندار گچساران از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون اداری و مالی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و برخی مسئولان این دانشگاه که در نشست حضور داشتند، جلسه را ترک کردند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول