اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی گناوه:

وحدت شیعه و سنی به خاطر تفکر رهبری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی گناوه گفت: اگر امروز شیعه و سنی در این جشن بزرگ جشن مبعث در کنار همدیگر هستند به ‌خاطر تفکرات امام راحل و رهبری است.

وحدت شیعه و سنی به خاطر تفکر رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شیخ کردی ظهر امروز در مراسم جشن عید مبعث در جزیره شمالی تبریک عید مبعث در این مراسم اظهار داشت: خداوند در زمان جهالت و نادانی پیامبر اعظم را برای انسان مبعوث کرد تا دیگر سجده بر بت نکند و راه رستگاری را نشان بشریت دهد.

شیخ کردی ادامه داد: در قرن حاضر مردم دنیا راه‌های بسیاری را آزمایش کرده‌اند که به سعادت و آرامش روحی برسند ولی نتوانستند و باز به این نتیجه رسیده‌اند که پیروی از دستورات خداوند است که انسان را به کمال و سعادت می‌رساند.

شیخ کردی افزود: امروز اگر ایران و انقلاب اسلامی الگوی مردم مسلمان جهان است نتیجه و ثمره این است که مردم در سی و چند سال پیش به ندای امام خمینی لبیک گفته و با اتحاد و همدلی انقلاب اسلامی را شکل دادند.

کردی گفت: بعد از هزاران سال مردم جهان به این نتیجه رسیده‌اند که عزتشان در دست خودشان است و این میسر نمی‌شود مگر با اتحاد و همدلی مسلمانان.

وی گفت: اگر امروز شیعه و سنی در این جشن بزرگ جشن مبعث در کنار همدیگر هستند به‌ خاطر تفکر سیاسی و عرفانی امام راحل و مقام معظم رهبری است که امیدواریم این اتحاد، انسجام و همدلی تا ظهور حضرت مهدی (عج) حفظ شود. 

امام جمعه ریگ هم در این مراسم گفت: مبعث بزرگترین و اعظم‌ترین روز تاریخ اسلام است چون شخصیت پیامبر اعظم و بزرگ است و مسئولیتی که ایشان انجام داده بزرگ است.

حجت‌الاسلام حسن هاشمی‌منش بیان داشت: بعثت پیامبر دو پیام داشتن یکی فردی و دیگری پیام اجتماعی، پیام فردی آن مکارم اخلاق را آموزش می‌دهد که بالاترین پیام فردی بعثت تزکیه نفس و تعلیم کتاب قرآن و حکمت است.

وی افزود: پیام اجتماعی مبعث عدالت اجتماعی است و امروز می‌بینیم که این عدالت سراسر جهان را به خود کشانده است.

هاشمی‌منش گفت: امت ما باید آگاه باشد که امروز برخی قد علم کرده و در مقابل پیام‌های پیامبر و مبارزه با تفکر پیامبر و آیات الهی را آغاز کرده‌اند.

امام جمعه ریگ گفت: ما باید به تفکر وهابیت هوشیار باشیم که بر علیه تفکر و پیام پیامبر است.

وی گفت: امروز پیام مبعث سراسر جهان را گرفته است و موج بیداری اسلامی نشأت گرفته از پیام‌های پیام‌آور مبعث رسول اکرم است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول