اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فیروزکوه:

هدف از بعثت پیامبر (ص) سعادت بشریت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فیروزکوه گرامیداشت مبعث پیامبر (ص) را از وظیفه آحاد جامعه دانست و گفت: هدف از بعثت پیامبر (ص) به سعادت رسانیدن بشر بوده است.

هدف از بعثت پیامبر (ص) سعادت بشریت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام داود ضمیررضوانی ظهر امروز در جشن مبعث پیامبر (ص) اظهار کرد: با مبعث پیامبر اکرم (ص) حرکت انسان به سوی روشنایی و نور آغاز شد.

ضمیررضوانی بعثت پیامبر اکرم (ص) را سرآغاز حرکت به سوی توحید، معنویت و عدالت دانست و افزود: هدف از بعثت پیامبر (ص) به سعادت رسانیدن بشر بود.

وی ادامه داد: بعثت پیامبر اکرم (ص) موجب به وجود آمدن یک نهضت و انقلاب معنوی در بشر شد.   

امام جمعه موقت فیروزکوه با بیان اینکه حضرت محمد (ص) متعلق به همه بشریت به ویژه مسلمانان است، ادامه داشت: گرامیداشت این ایام به ویژه روز مبعث وظیفه آحاد جامعه است.

ضمیررضوانی خاطرنشان کرد: خداوند متعال همیشه و در هر زمانی افراد منتخب خود را برای هدایت بشر مامور می‏کند که شاخص‏ترین آن در 27 رجب 13 سال قبل از هجرت به وقوع پیوست.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه، علت قیام‏های مختلف که امروزه شاهد آن هستیم را شکست نظریه‏های مادی غرب و شرق دانست.

امام جمعه موقت فیروزکوه ادامه داد: نظریه‏های مادی نمی‏تواند نجات‏بخش بشر امروز باشد.

ضمیررضوانی با اشاره به نامه امام خمینی (ره) خطاب به گورباچف، آخرین رئیس جمهور شوروی گفت: امام راحل در این نامه فرمودند "مشکل شما مذهب است، اقتصاد نیست مبادا سر از باغ سبز غرب در آورید" و تنها راه نجات بشر را رسیدن به کمال و توجه به دستورات الهی دانستند. 

وی هدف از نبوت پیامبر اکرم (ص) را همچون دیگر انبیای الهی به سعادت رسانیدن بشر توصیف کرد.

امام جمعه موقت فیروزکوه بیان کرد: پیامبر (ص) کوشید با تأثیر گذاردن بر زندگی افراد و پیروان خود، رفتار آنها را مطابق با الگوهای منطبق با مبانی اسلامی تغییر دهد.

ضمیررضوانی تصریح کرد: بدین ترتیب دین اسلام به رفتار انسان‏ها در طول تاریخ جهت داد.

امام جمعه موقت فیروزکوه تصریح کرد: پس از اعلام نبوت پیامبر (ص) و سپری شدن دوران اولیه اسلام تاکنون عده بی‏شماری در سراسر جهان به این دین بزرگ الهی گرویده‏اند.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول