اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

فرهنگ مبعث ایستادگی برابر ظلم‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: فرهنگ مبعث ایستادگی در برابر ظلم‌ها بوده بنابراین تربیت‌شدگان این مکتب از این ویژگی برخوردار هستند.

فرهنگ مبعث ایستادگی برابر ظلم‌هاست

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: خداوند نعمت‌های فراوانی را بیان کرده و در هیچکدام از آنها بحث منت را بیان نکرده ولی در ارسال پیامبران بحث منت بر مؤمنان را بیان می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) از بین مؤمنان برانگیخته شده، بنابراین از جنس مردم بوده و مشکلات مردم را احساس کرده و در صدد چاره برای ضعیف‌ترین مردم برمی‌آید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: افراد پول‌پرست و دنیاپرست نمی‌توانند رفتار پیامبر اکرم(ص) را تحمل کنند بنابراین در صدد هستند هیمنه و عظمت پیامبر اکرم(ص) که در اعماق جان مردم است را به نوعی بشکنند.

وی با اشاره به اهمیت مبعث رسول اکرم(ص) گفت: در طول تاریخ، مبعث تنها فرهنگی بوده که در برابر همه مظالم ایستادگی کرده، بنابراین تربیت‌شدگان این مکتب از این ویژگی برخوردار هستند.

نجاریان‌زاده خاطر نشان کرد: اکنون مراجع شیعه جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارند و حتی بزرگان اهل سنت به شرایط آنها غبطه می‌خورند، زیرا مراجع تقلید از مردم بوده و تربیت شده مکتب نبوی هستند.

وی عنوان داشت: اگر دشمن امروز در صدد بازی‌های سیاسی برآمده و اهانت‌هایی به وجود پیامبر اکرم(ص) می‌‌کند، به دلیل آن است که امروز مکتب پیامبر جهان شمول شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: هیچ پیامبری مانند نبی مکرم اسلام(ص) اذیت نشد و امروز نیز رهروان پیامبر اذیت می‌شوند، ولی همه اذیت‌ها را به جان می‌خرند.

وی با اشاره به اهمیت قرآن به عنوان معجزه جاوید پیامبر اکرم(ص) گفت: کلام قرآن از سوی خداوند نازل شده، بنابراین مشابه ندارد و اعجاز قرآن بر کسی پوشیده نیست هر چند در طول تاریخ عده فراوانی سعی کردند یک سوره و آیه مانند قرآن بیاورند ولی هرگز نتوانستند.

نجاریان‌زاده یادآور شد: قرآن دستورات فراوانی در زمینه اخلاق، آداب رفتار با نامحرم و تحکیم خانواده داشته و هر آنچه امروز در دسترس داریم از تعالیم قرآن است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول