اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

مبارزه با قدرت‌های کاذب بزرگترین پیام‌ مبعث است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: مبارزه گسترده و دامنه‌دار با قدرت‌های کاذب از بزرگترین پیام‌های مبعث رسول اکرم(ص) است.

مبارزه با قدرت‌های کاذب بزرگترین پیام‌ مبعث است

حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: دوران پیامبر اسلام(ص) یکی از درخشان‌ترین دوران تاریخ بشریت بود، زیرا با مبعث پیامبر اسلام(ص) سرآغازی جدید برای سعادت دنیا و آخرت بشریت به وجود آمد.

وی خاطر نشان کرد: چکیده و معجون تمام ادیان و انبیای الهی در مبعث پیامبر اسلام(ص) است و خدای متعال در قرآن می‌فرماید «بدون تردید برای شما در روش و رفتار پیامبر خدا(ص) الگوی نیکویی بوده و انسان‌های روی کره زمین باید پیرو و تابع آخرین پیامبر الهی باشند».

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) بزرگترین و ارزشمندترین جلوه ایمان برای خداگرایی و سعادت است و تمام انسان‌های آزاده و عقل‌گرا باید تلاش کنند با پیروی از پیامبر الهی خود را در زمره رستگاران قرار دهند.

وی با اشاره به صفت و کمالات نبی مکرم اسلام(ص) گفت: ویژگی‌های منحصر به فرد و آموزه‌های وحیانی و زندگی‌ساز پیامبر اکرم(ص)، مترقیانه‌ترین روش هدایت بشر به سوی خوبی‌ها است.

انصاری‌بویراحمدی خاطر نشان کرد: بیان کردن سیره حسنه پیامبر اکرم(ص)، رفتار و کردار خردمندانه پیامبر الهی، راه صحیح زیستن، تفکر صحیح و تصمیم‌گیری و موضع‌گیری درست را در ابعاد مختلف زندگی به ما یاد می‌دهد.

وی عنوان داشت: رفتارها و واکنش‌های معنادار پیامبر اکرم(ص) برای جامعه امروز به ویژه امت اسلام از اهمیت و ارزش فراوانی برخوردار است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به رسالت پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اسلام(ص) با مبعوث شدن خود بزرگترین مسئولیت دینی و اجتماعی درباره سعادت بشر را عهده‌دار شد، بنابراین در حقیقت ویژگی‌ها، فضائل و برجستگی‌های حضرت باید مورد بهره‌گیری و استفاده صحیح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مبارزه گسترده و دامنه‌دار با قدرت‌های کاذب از بزرگترین پیام‌های مبعث رسول اکرم است گفت: پیامبر اسلام(ص) با تبیین و نشر فضائل اسلامی برای همیشه تاریخ به طاغوت‌های زمان پاسخ منفی به بلندای تاریخ داد.

انصاری‌بویراحمدی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) با مبارزه روشن و دامنه‌دار با امپراتوری‌ها، تلاش جدی در راستای استقرار اسلام ناب و خط مشی آینده مسلمانان داشت و این مبارزه بی‌امان با استکبار جهانی در هر زمان و مکان نمایان بود.

وی یادآور شد: گر چه استکبار با ظاهرسازی و عوام‌فریبی افکار مسلمانان را منحرف و به مسلمانان ظلم می‌کند ولی پیامبر اسلام(ص) از هر عملی که سبب جریحه‌دار شدن مسلمانان می‌شد، به شدت حذر می‌کرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول