اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار منوجان:

عمران شهری جزو اولویت‌های طرح توسعه جنوب کرمان باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار منوجان گفت: عمران، بازسازی و سازندگی شهری باید جزو اولویت‌های نخست طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان قرار گیرد.

عمران شهری جزو اولویت‌های طرح توسعه جنوب کرمان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، جهانگیر تشکری شامگاه چهارشنبه در جلسه طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان در شهرستان جیرفت اظهار داشت: با توجه به اینکه در کنار هر واحد موفق یک مرکز تحقیق و پژوهش وجود دارد در این سند هیچ جایگاهی به این امر در عرصه بهداشتی، آموزشی و ... اختصاص داده نشده است.

وی افزود: باید در هر شهرستان پژوهش‌سراهایی در عرصه‌های مختلف فعال شوند تا سطح علمی منطقه ارتقا یابد.

تشکری تصریح کرد: اگر به بخش گردشگری به عنوان یک صنعت نگاه شود، می‌توان از بخش کشاورزی در منطقه اثرگذارتر باشد.

وی ابراز داشت: مرمت آثار باستانی، کاوش‌های فصلی و صنایع دستی در این منطقه دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تشکری با اشاره به اینکه سالانه بیش از یک‌میلیون متر مکعب آب از دسترس خارج می‌شود، عنوان کرد: اگر بتوانیم، تنها نیمی از این آب را در منطقه نگه داریم، دیگر نیازی به انتقال آب از دریای عمان با صرف هزینه بیشتر نداریم.

فرماندار منوجان گفت: تشکیل ستاد نخبگان جنوب کرمان می‌تواند از نظر عمرانی و فرهنگی کمک بزرگی به منطقه بکند.

تشکری با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معدن کرومیت خاورمیانه در شهرستان منوجان قرار دارد، بیان داشت: اگر با بهره‌برداری مناسب از این معدن بتوان به فولاد زنگ‌نزن دست پیدا کرد، سبب توسعه منطقه می‌شود.

وی اذعان داشت: هر شهرستان با نظارت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری سند توسعه منطقه خود را تنظیم کند و پروژه‌های اولویت‌دار را مدنظر قرار دهد.

تشکری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هر سرمایه‌گذار به دنبال قابلیت‌های ویژه منطقه‌ای است، باید علاوه بر اطلاع‌رسانی و مشارکت عمومی در راستای امنیت منطقه نیز تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه‌های پیام‌نور تحول خوبی در منطقه به وجود آورده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در دور دوم و سوم سفر نیز ایجاد دانشگاه در این منطقه تصویب شد، باید دانشکده‌های آنها در سطح شهرستان‌های جنوبی پراکنده شوند.

تشکری تصریح کرد: همچنین با توجه به استقرار برخی اداره‌های کل در منطقه باید استقرار مراکز خدمات‌رسانی در منطقه بیشتر شود تا از این طریق توسعه بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به عمران شهری در این سند کم‌رنگ جلوه داده شده است، افزود: بازسازی و سازندگی شهری باید جزو اولویت‌های نخست طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان قرار گیرد.

تشکری با تأکید بر نیازسنجی منطقه عنوان کرد: اگر بتوانیم در روستاهای بزرگ صنایع کوچک راه‌اندازی کنیم، علاوه بر ایجاد اشتغال از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول