اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین اکسپوی گلستان

هنر گلستانی‌ها اکران شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: قابلیت و توانمندی هنرمندان گلستانی در اکسپو به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.

هنر گلستانی‌ها اکران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از اکسپو در گرگان در گفت‎و‎گو به خبرنگاران اظهار داشت: ارتقای روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در پدیدآورندگان عرصه هنر از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی تقویت بعد اقتصادی هنرمندان را از دیگر اهداف برگزاری اکسپوی هنری برشمرد و یادآور شد: خرید آثار و محصولات فرهنگی هنرمندان توسط بخش‎های دولتی و خصوصی، ایجاد آرامش روحی و روانی در سازمان‎ها و نهادها با بهره‎مندی از آثار هنری مهمترین محصول اکسپوی هنری قلمداد می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه آثار هنری به روح و روان آدمی لطافت می‎بخشند تصریح کرد: آثار هنرمندان، آرامش و طراوتِ آرمانی را به بیننده و شنونده ارمغان می‎دهد.

منتظری با اشاره به اینکه 500 اثر هنری در اکسپو به نمایش گذاشته شده است یادآور شد: یک تیم تخصصی ارزیابی تمامی آثار را مورد ارزیابی قرار داده و قیمت توافقی با نظر صاحب اثر و تیم ارزیابی مشخص شده است.

وی به شیوه‎های مختلف خریداری آثار هنری اشاره کرد و ابراز داشت: خرید مستقیم آثار موجود، سفارش تولید و استفاده از توان هنرمندان در بافت‎های معماری دستگاه‎ها و نهادها برای حمایت از هنرمندان در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ارزش ریالی آثار از 500 هزار تا 15 میلیون تومان برآورد شده است.

منتظری بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به عنوان نخستین دستگاه تا سقف 30 میلیون تومان از این آثار خریداری می‌کند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول