اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌ دستی گیلان:

هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گیلان از بیمه هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد.

هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر ذاکری پیش از ظهر امروز در جلسه صنایع دستی استان به مناسبت گرامیداشت 17 تا 23 خرداد جاری هفته صنایع دستی، به وضعیت بیمه هنرمندان صنایع دستی استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سوء استفاده برخی از شرکت‌ها و افراد در باره بیمه کردن متقاضیان هنرمند، مراحل بیمه صنعتگران صنایع دستی رایگان است.

وی، درباره نحوه بیمه هنرمندان صنایع دستی استان، ادامه داد: از متقاضیان مراجعه کننده برای دریافت کارت شناسایی و کارت مشاغل خانگی به حوزه معاونت صنایع دستی ثبت نام به عمل می‌آید و کارشناسان از کارگاه‌ها و برگزاری آزمون عملی در محل کارشان یا در معاونت صنایع دستی بازدید می‌کنند و سپس فرم مربوط به درخواست صدور کارت شناسایی به همراه مدارک مربوطه را تحویل گرفته و پس از انجام مراحل اداری، کارت شناسایی و کارت مشاغل خانگی صادر می‌شود.

این مسئول، یادآور شد: متقاضی می‌تواند با در دست داشتن کارت شناسایی و کارت مشاغل خانگی از حوزه معاونت صنایع دستی و گواهینامه مهارت رشته فعالیت خود از سازمان فنی و حرفه‌ای، برای بیمه شدن از معاونت صنایع‌دستی اقدام کند و تمام این مراحل برای متقاضیان واجد شرایط رایگان است.

به گفته وی، مسئولیت معرفی هنرمندان به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات تنها از طرف معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می‌شود و بخش‌های خصوصی در این زمینه فاقد هر گونه مسئولیت هستند.

ذاکری در ادامه به معرفی هنرمندان برگزیده و پیشکوست صنایع دستی در روز جهانی صنایع دستی در تهران اشاره کرد و متذکر شد: مراسم پاسداشت هنرمندان برتر کشور در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم محمد کاظم نوروزی هنرمند بامبو باف گیلانی که 55 سال از عمر خود را صرف خلق آثار زیبا و بی‌بدیل کرده است به عنوان هنرمند پیشکسوت گیلانی مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول