اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد

25 هزار هکتار از اراضی گلستان تحت پوشش آبخیزداری

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: 25 هزار و 200 هکتار از اراضی استان گلستان تحت پوشش آبخیزداری هستند.

25 هزار هکتار از اراضی گلستان تحت پوشش آبخیزداری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمید سلامتی ظهر امروز در بازدید مسئولان استانی و شهرستانی در مینودشت از اراضی شیبدار منطقه چهل‌چای اظهار داشت: طبق برآوردی که توسط کارشناسان انجام شد روستائیانی که در حاشیه جنگل‌های شرق استان مستقر هستند از روستانشینان حاشیه جنگل‌ها در غرب استان بیشتر هستند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های ما باید به گونه‌ای باشد که ضمن برخورداری از یک کشاورزی پویا و خوب از مهاجرت روستانشیان به شهرها کاسته شود و در عین حال از فرسایش خاک جلوگیری شود چرا که فرسایش تدریجی خاک و استفاده نامتعارف از منابع آب نابودی کشاورزی را به دنبال دارد و در اقتصاد کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خاطر نشان کرد: رودخانه چهل‌چای که از ارتفاعات منطقه تغذیه می‌شود دو کاربری مهم دارد که اولی در بخش جنگل و دومی در بخش زراعت به کار گرفته می‌شود.

سلامتی اضافه کرد: زمین‌های منطقه چهل‌چای دارای شیب نسبتا تندی هستند که برای کشت محصولات کشاورزی گزینه خوبی به شمار نمی‌روند و با مدیریت آبخیزداری در این منطقه می‌توان بهره‌برداری بهتری کرد و در اقتصاد شهرستان، استان و کل کشور مفید واقع شد.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول