اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بارش تگرگ به اراضی زراعی و باغی ورزقان خسارت زد

خبرگزاری فارس: بارش تگرگ به 4 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی ورزقان خسارت وارد کرد.

بارش تگرگ به اراضی زراعی و باغی ورزقان خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، بارش تگرگ ناگهانی در فصل بهار مردم را غافلگیر و زمین را سفیدپوش کرد، بطوری‌که سطح جاده‌ها و اراضی زیرکشت پوشیده از تگرگ شده و موجب جاری شدن سیل در برخی از روستاها و بالا آمدن آب رودخانه "اهر چای" شده است.

محمد ساجدی بخشدار مرکزی شهرستان ورزقان با حضور در روستاهای خسارت دیده، میزان اراضی سطح زیر کشت زراعی و باغی خسارت دیده را چهار هزار هکتار برآورد کرد و گفت: بیشتر محصولات آسیب دیده شامل گندم، جو، عدس، سیب‌زمینی، یونجه و درختان سیب است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی میزان خسارت وارده به روستاییان دقیقا روشن نیست، گفت: میزان آن با بررسی کارشناسان کشاورزی و مسئولان امر متعاقبا اعلام خواهد شد.

ساجدی‌نژاد در ادامه بهترین راه برای کاهش میزان خسارات وارده و جبران آن را بیمه کردن محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: در این صورت کارگزاران بیمه پس از بررسی و برآورد میزان خسارات وارده به جبران آن خواهند پرداخت.

اتنتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول