اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

برداشت گیاه دارویی کالاندولا در اراضی نهاوند آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: برداشت گیاه دارویی کالاندولا در اراضی کشاورزی نهاوند آغاز شد.

برداشت گیاه دارویی کالاندولا در اراضی نهاوند آغاز شد

احد ظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند با کاشت بالاترین میزان گیاهان دارویی حائز رتبه برتر غرب کشور است زیرا با اختصاص بیش از 4 هزار هکتار از اراضی خود به کاشت این محصول توانسته بخشی از نیاز کارخانجات داروسازی در کشور را تأمین کند.

وی با اشاره به ایجاد شرایط اشتغال به ویژه در بخش کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی در نهاوند افزود: بیش از 65 درصد محصول گشنیز در نهاوند تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از کاشت گیاه کالاندولا به عنوان یکی دیگر از گیاهان دارویی و استفاده از آن در کارخانجات داروسازی خبر داد و اظهار داشت: 25 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی نهاوند در روستای رزینی نهاوند به کاشت این محصول اختصاص یافته که به ازای هر هکتار میزان پنج تن گیاه کالاندولا برداشت می‌شود.

وی نبود کارخانجات بسته‌بندی، خشک‌کنی و فرآوری گیاهان دارویی را برای نهاوند بسیار مهم خواند و افزود: گل این گیاه بعد از برداشت و خشک شدن به کارخانجات داروسازی در استان‌های همجوار صادر می‌شود.

ظفری از ایجاد اشتغال برای هر نفر به ازای تولید هر هفت کیلوگرم گل این گیاه در نهاوند خبر داد و گفت: بیش از صد نفر به صورت فصلی روزانه در برداشت این محصول اشتغال دارند که عمدتاً خواهران هستند.

وی گفت: نهاوند به دلیل وجود اراضی مستعد کشاورزی زمینه کاشت گیاهان دارویی و دیگر محصولات را به خوبی دارد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول