اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسکو خبر داد

پیش‌بینی برداشت 7 هزار تن ذرت علوفه‌ای از اراضی اسکو

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو با اشاره به اینکه 175 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته، افزود: پیش‌بینی می‌شود در حدود 7 هزار تن ذرت علوفه‌ای از این اراضی برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 7 هزار تن ذرت علوفه‌ای از اراضی اسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، حسن ایمانی پیش‌ازظهر امروز در جمع بهره‌برداران این شهرستان از توزیع  شش‌ هزار و 750 کیلوگرم بذر اصلاح شده در بخش ایلخچی این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو گفت: این میزان بذر به منظور تامین قسمتی از علوفه مورد نیاز دامداران و کاهش میزان درصد ضایعات بین‌راهی در بخش ایلخچی توزیع شده است.

وی همچنین از اختصاص دو هزار کیلوگرم بذر خودمصرفی بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه 175 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است، پیش‌بینی می‌شود در حدود 7 هزار تن ذرت علوفه‌ای از این اراضی برداشت شود.

ایمانی با بیان اینکه شهرستان اسکو رتبه دوم استان را در کشت محصول ذرت علوفه‌ای به خود اختصاص داده و اراضی کشاورزی بخش ایلخچی بهترین زمین برای تولید این محصول به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: ذرت علوفه‌ای در تامین علوفه مورد نیاز دامداران استان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به‌عنوان محصول دوم در اراضی کشاورزی بخش ایلخچی این شهرستان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو با بیان اینکه طرح کاشت بهترین رقم ذرت علوفه‌ای با نیاز آبی کم در اراضی کشاورزی روستای شللو در بخش ایلخچی این شهرستان اجرا شده، افزود: هدف از اجرای این طرح دستیابی به مناسب‌ترین تاریخ کشت و انتخاب بهترین رقم ذرت علوفه‌ای با عملکرد بالا در واحد سطح است.

وی، مناسب‌ترین زمان کاشت این محصول را نیمه دوم خردادماه هر سال بیان کرد و گفت: این نوع رقم تعیین شده میان‌رس بوده و دوره رشد آن بین 90 تا 120 روز است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول