اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بویین ‌زهرا:

احداث مرکز آموزش صنایع‌دستی در بویین‌ زهرا ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان بویین ‌زهرا گفت: در حال حاضر احداث یک مرکز برای آموزش صنایع دستی در شهرستان بویین ‌زهرا ضروری است.

احداث مرکز آموزش صنایع‌دستی در بویین‌ زهرا ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌ زهرا، "شهربانو سلیمانی" صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات میراث فرهنگی شهرستان بویین ‌زهرا که با حضور  شهردار بویین ‌زهرا برگزار شد، با قدردانی از تلاشگران حوزه هنر و صنایع‌دستی در بخش‌های مختلف شهرستان بویین ‌زهرا اظهار کرد: توجه ویژه‌تر به مباحث فرهنگی و هنری در کشور باید همواره در افق دید مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف قرار داشته و به آن اهتمام جدی بورزند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بویین‌ زهرا با اشاره به لزوم واگذاری یک قطعه زمین مناسب و مرغوب در حاشیه شهر بویین ‌زهرا برای احداث فروشگاه جامع صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: در حال حاضر برنامه‌های بسیار ویژه‌ای در حوزه میراث فرهنگی تدارک دیده شده که در صورت تأمین دقیق و کامل اعتبار در طول سال جاری اجرا می‌شود.

شهرداری بویین زهرا از هنرهای اصیل ایرانی حمایت کند

وی با بیان اینکه راه‌اندازی یک واحد مجزا و اختصاصی آلاچیق می‌تواند نقش بسیار ویژه‌ای در توسعه و ترویج هنری و فرهنگی در این شهرستان داشته باشد، بیان کرد: امیدواریم که شهرداری بویین‌ زهرا با حمایت و پشتیبانی بیشتر زمینه را برای این امر فراهم کرده و موجب توسعه و ترویج هر چه بیشتر هنرهای اصیل ایرانی شود.

کمپ گردشگری در بویین‌‌زهرا راه اندازی می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین‌ زهرا واگذاری یک محدوده خاص در بوستان "آقا امام" بخش مرکزی این شهرستان را برای راه‌اندازی و تشکیل کمپینگ ویژه گردشگری و تفریحی را بسیار ضروری و مهم عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر مقدمات این کار آماده شده و قرار است که با همکاری و تعامل شهرداری این طرح بزرگ در آینده‌ای نزدیک انجام شود.

سلیمانی با بیان اینکه شهرستان بویین ‌زهرا از قابلیت‌های بسیار ممتاز و ویژه‌ای در امور مربوط به صنایع دستی و قالیبافی اصیل و ممتاز ایرانی برخوردار است، اظهار کرد: اختصاص اعتبار کافی و همچنین واگذاری قطعه زمین در داخل شهر بویین‌ زهرا برای ایجاد و احداث مرکز تخصصی و ویژه آموزش صنایع دستی و گردشگری امری مهم است که در اولویت اقدامات اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی این شهرستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در تمام طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده همکاری هر چه بیشتر شهرداری بویین ‌زهرا موجب بهبود روند کار می‌شود، اضافه کرد: پس از واگذاری زمین از سوی شهرداری مراحل طراحی و ساخت مرکز آموزش صنایع دستی در شهرستان به سرعت از سوی کارشناسان و معماران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین انجام شده و زمینه‌های رشد و توسعه همه جانبه میراث فرهنگی در بخش‌های مختلف این شهرستان فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول