اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان میراث فرهنگی تلاش کنند

حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان در برابر پروژه‌های شهری

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری اصفهان از تلاش مدیران و کار‌شناسان این اداره‌کل برای حفاظت از میراث فرهنگی این شهر در برابر انجام پروژه‌های گوناگون شهری خبر داد.

حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان در برابر پروژه‌های شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری اصفهان، محسن مصلحی با اعلام این مطلب اظهار کرد: اگر چه شورای‌عالی ترافیک در سال 1374 طرح پروژه‌ای، مانند مترو را در غیاب کارشناسان اداره‌کل میراث استان، به تصویب رسانده، لیکن به نظر می‌رسد با توجه به امکانات کار‌شناسی جدید و مطالبات عموم هم‌وطنان، لزوم بازنگری کار‌شناسی در این طرح و دیگر طرح‌های مشابه به شدت احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: پسندیده است تا با در نظر گرفتن تجارب نه چندان خوشایند گذشته در عبور مترو از محور چهارباغ و با در نظر گرفتن نظرات کار‌شناسی، برای این مهم تدبیری اندیشید، تا بتوان به درستی برای رفاه و آسایش شهروندان گام برداشت.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اصفهان افزود: در این میان با توجه به ثبت جهانی میدان امام(ره) در سال 1358 و گذشت بیش از 30 سال از ثبت جهانی این مجموعه، حساسیت ویژه‌ای در حفظ و نگه‌داری این مجموعه جهانی و منحصر به فرد و دیگر آثار تاریخی استان اصفهان به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون مذاکرات فشرده‌ای را با مسئولان از جمله استاندار اصفهان که از قضا وی نیز در این زمینه حساس هستند برای به حداقل رساندن هزینه‌های معنوی انجام پروژه‌های این چنینی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول