اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید استاندار اردبیل اعلام شد

نماسازی مصلای اردبیل تا ماه رمضان تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تکمیل و بهره‌برداری مرحله تزیینات و نما‌سازی مصلای بزرگ اردبیل تا آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

نماسازی مصلای اردبیل تا ماه رمضان تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در جریان بازدید استاندار اردبیل از پروژه مصلای اردبیل و ساماندهی بقعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: برای این پروژه‌ها 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این اقدامات به سرعت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از اوایل تیر ماه بازارچه صنایع دستی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و ساماندهی حیات و محوطه این بقعه تکمیل شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: تا فصل ورود گردشگران کار ساماندهی و نظم و نظام بخشی به برخی از پروژه‌ها انجام می‌شود که امیدواریم در این زمینه با مشکلی خاص مواجه نشویم.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز در بازدید از پروژه‌های صنعت توریسم در این شهرستان بیان داشت:‌ 4 میلیارد ریال برای توسعه زیر‌ساخت‌های گردشگری شهرستان خلخال هزینه شده است.

علی درویشی تصریح کرد: امسال نیز روند اجرای پروژه‌های زیرساخت گردشگری خلخال ادامه خواهد داشت.

وی به افزایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در امر توسعه صنعت توریسم در خلخال اشاره کرد و گفت: هم اکنون با جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت‌های همه جانبه از آنها سه باب هتل بزرگ و کوچک و در مناطق نمونه گردشگری ازناو، اندبیل و یک مجتمع توریستی با امکانات سورتمه‌سواری، باشگاه تیراندازی، استخر شنا و کمپ اقامتی مسافرین در منطقه گردشگری ازناو خلخال از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد تحولی بزرگ در امر توسعه صنعت گردشگری در شهرستان خواهیم شد.

درویشی همچنین با اشاره به افزایش روز افزون میهمانان و مسافرین این شهرستان در سال‌های اخیر و با توجه به بهره‌برداری از چند پروژه راهسازی اصلی و فرعی در منطقه بر لزوم آمادگی شهرستان برای اسکان و پذیرایی از میهمانان تابستانی تاکید کرد.

این مسئول خواستار راه‌اندازی نانوایی شبانه‌روزی در شهر خلخال، رعایت حال میهمانان از سوی کسبه و آمادگی جایگاه‌های سوخت سی ان جی و فراهم کردن امکانات مورد نیاز گردشگران از سوی مسئولان عضو ستاد استقبال شهرستان در تعطیلات تابستان امسال شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب بیله‌سوار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در جریان بازدید استاندار اردبیل از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب بیله‌سوار اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی بیله سوار به 73 درصد رسید.

عبدالحسین حسن زاده گفت: هم‌اکنون در تصفیه‌خانه بیله‌سوار آشغال‌گیر دهانه درشت و متوسط ، پمپاژ ورودی و حوض هوادهی تکمیل شده و نصب تجهیزات الکترومکانیکال با 15 درصد پیشرفت فیزیکی و حوض هوادهی لوله و پدل‌های ته‌نشینی ثانویه و تغلیظ لجن در حال انجام است.

وی گفت: عملیات سازه‌ای پیمانکار موجود 45 درصد و کل پیشرفت فیزیکی سازه تصفیه‌خانه 60 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در جریان بازدید استاندار اردبیل یادآور شد: مجموع شبکه حدود 76 کیلومتر با سایزهای 200 تا 600 میلیمتری با پیشرفت فیزیکی 96 درصد در حال اجرا می‌باشد.

حسن زاده اعتبار هزینه شده تاکنون برای طرح فاضلاب شبکه و تصفیه‌خانه را 66 میلیارد ریال ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری استاندار اردبیل نیز در این بازدید پیشرفت فیزیکی پروژه را نسبت به بازدیدهای قبلی خود خوب ارزیابی و از دست‌اندرکاران اجرای این پروژه تقدیر کرد و خواستار تکمیل این پروژه تا پایان امسال شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول