اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز 91

4.9 میلیون مسافر از چهارمحال و بختیاری بازدید کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در نوروز 91 افزون بر 4 میلیون و 914 هزار مسافر به این استان سفر داشته‌اند.

4.9 میلیون مسافر از چهارمحال و بختیاری بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 13  فروردین سال جاری 4 میلیون و 914 هزار و 117 مسافر به این استان سفر کردند.

وی با اشاره به اینکه ورود مسافر و گردشگر در ایام نوروز 91 نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود 17 درصد رشد داشته است، گفت: عمده این مسافران از استان‌های اصفهان، خوزستان، تهران، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، قزوین، قم و بندرعباس در ایام نوروز به این استان سفر کردند.

ریاحی افزود: تعداد سفر به این استان با خودروهای شخصی 16 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان اقامت در این استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است، بیان داشت: از این تعداد 2 میلیون و 142 هزار و 426 گردشگر در این استان اقامت داشته‌اند.

ریاحی با بیان اینکه بیشترین اقامت مسافرین و گردشگران استان در خانه‌های استیجاری با رشد 219 درصدی بوده است، اذعان داشت: اقامت در هتل‌‎های استان هشت درصد، کمپ‌های موقت 18 درصد، اقامت در مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن ورزشی 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد بازدید از مراکز اقامتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته 313  درصد رشد داشته است، یادآور شد: تعداد بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی استان 373 درصد رشد داشته است.

ریاحی تصریح کرد: نظارت و بازدید از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز بین‎راهی در ایام نوروز 5 هزار و 790 مورد بوده است.

وی عنوان کرد: تعداد بازدید از مراکز اقامتی، موقت شامل کمپ‌ها، مهمانسراهای غیر دائم و منازل استیجاری 454 درصد رشد داشته است.

ریاحی از بازدید 48 هزار و 984 مسافر و گردشگر از مکان‌های تاریخی و فرهنگی، موزه‌ها در این استان خبر داد و اذعان داشت: بیشترین بازدید مسافرین و گردشگران استان از مجموعه فرهنگی و تاریخی چالشتر، اتاق آیینه، موزه باستان شناسی و قلعه دزک و جونقان ، پل مصلی و پل زمانخان بوده است.

وی با اشاره به بازدید 60 هزار گردشگر و مسافر نوروزی این استان از بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات این استان، گفت: عمده صنایع دستی مورد استقبال مسافران نوروزی تولیدات نمدی، گلیم، لباس محلی، چرم، سرامیک و سوغات مورد استقبال گردشگران ورودی به این استان گز، عسل، گیاهان کوهی بوده است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول