اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش‌بینی یک قهرمان پیشکسوت وزنه‌برداری از المپیک لندن

ایران در المپیک 2012، ‌‌10 مدال طلا می‌گیرد/ با خوردن آبگوشت ‌قهرمان می‌شدیم

خبرگزاری فارس: یک قهرمان و پیشکسوت وزنه‌برداری ضمن بیان خاطراتش گفت: پیش‌بینی می‌کنم ایران در المپیک 2012 به 10 مدال طلا برسد.

ایران در المپیک 2012، ‌‌10 مدال طلا می‌گیرد/ با خوردن آبگوشت ‌قهرمان می‌شدیم

غلامرضا عجم متولد 1314 کرمانشاه، قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران و مربی درجه یک بین‌المللی است که با بیش از نیم قرن فعالیت در این عرصه توانسته افتخارات بسیاری برای رشته وزنه‌برداری کسب کند. پرورش شاگردانی، مانند کورش باقری از جمله نتایج سال‌ها تلاش وی در این عرصه است.

عجم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: ورزش را از کلاس نهم شروع کردم و به ورزش پهلوانی علاقه داشتم. به‌دلیل علاقه به ورزش پهلوانی به زورخانه رفتم و با پوریای ولی زمان خود، مرحوم پهلوان احمد پندده آشنا شدم و زمانی که بدن آماده‌ای داشتم به وزنه‌برداری پرداختم و زیر نظر امان‌الله شهبازی تمرین کردم.

وی ادامه داد: در مسابقات کشوری، قهرمان ایران شدم و 12 سال کاپیتان تیم استان کرمانشاه بودم.

 

غلامرضا عجم در رکورد گیری قهرمانی ایران - سال 1351

عجم افزود: سال 46 به ایلام رفتم و در سال 49 بنیان هیئت وزنه‌برداری را در فرمانداری ایلام گذاشتم و سال 50 تیم نوجوانان را در شهرستان اسلام‌آباد غرب تشکیل دادم که در مسابقات منطقه‌ای غرب کشور به قهرمانی رسید و چند‌ سال بعد به کرمانشاه آمدم و رئیس هیئت وزنه‌برداری استان کرمانشاه شدم.

وی سخت‌ترین دوران زندگیش را دوران اعزام به خدمت بیان کرد و گفت: زمان سربازی من مصادف با ترور ملک فیصل پادشاه وقت عراق بود که تمام دوران خدمتم در نوار مرزی غرب کشور سپری شد و بعد از خدمت، در رشته علوم آزمایشگاهی کنکور سراسری پذیرفته شدم و سپس به استخدام وزارت علوم پزشکی درآمدم.

این قهرمان سابق وزنه‌برداری گفت: قبلا قهرمانان فوق سنگین وزنه‌برداری جهان از اتحاد جماهیر شوری سابق بودند. قرن‌ها باید بگذرد تا رضا‌زاده‌ای پیدا شود و امروز تکنیک و علم پیشرفت کرده و ورزشکاران قدرتمندی در ورزش ایران وجود دارند.

عجم افزود: در مسابقات سال 1948 لندن، مرحوم سلماسی قهرمان سوم المپیک شد و ما آرزو می‌کردیم یک نفر دیگر چنین درخششی داشته باشد و امروز جوانان ایرانی در تمام رشته‌های ورزشی افتخار‌آفرینی می‌کنند.

*استفاده از نیروزا قهرمانان را به شدت آسیب‌پذیر می‌کند

عجم تاکید کرد: با استفاده از داروهای نیروزا مخالفم.‌ ما آن ‌زمان آبگوشت می‌خوردیم، قهرمان ایران می‌شدیم. بیشتر قهرمانانی که از نیروزا استفاده می‌کنند، بعداز قهرمانی 10 تا 15 کیلوگرم وزن کم می‌کنند و به‌شدت آسیب‌پذیر می‌شوند.

عجم اظهار کرد: به‌وجود آمدن نگرانی و استرس برای قهرمانان از عوارض استفاده از نیروزاهاست و این موضوع باعث تاسف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانی که ما وزنه‌برداری کار می‌کردیم، غذای عادی وجود داشت و مربیان توجه نداشتند که باید روزی 4 نوبت غذا بخوریم یا استراحت کنیم.

عجم گفت: آن‌ زمان برنامه زیربنایی وجود نداشت و توانایی مربیان، ابتدایی بود و الان مربیان در سطح بالایی هستند و با تکنیک روز آشنایی دارند.

این پیشکسوت وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: امروز جوانان ایرانی در تمام رشته‌های ورزشی افتخار‌آفرینی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنم در المپیک 2012 لندن به 10 مدال طلا برسیم.

*مسئولانی که ضعیف کار می‌کنند به نظام ضربه می‌زنند

عجم گفت: مسئولان ارشد باید انتخاب مدیران توانمند توجه کنند، چراکه مسئولانی که ضعیف کار می‌کنند به نظام ضربه می‌زنند.

وی تاکید کرد: در زمان مدیریت مهدی گردانی از وزنه‌برداری کناره‌گیری کردم، چون وی به خواسته‌های فنی من پاسخ نداد و خوشحالم که از تصدی ورزش استان رفتند.

این مربی وزنه‌برداری با اشاره به اینکه بعد از رفتن گردانی، بلافاصله از پیشکسوتان ورزش کرمانشاه تجلیل شد، خاطر نشان کرد: امروز امکانات ورزشی در کرمانشاه خوب است و انتظار داریم تربیت بدنی کرمانشاه در 2 سال آینده درخشش خوبی داشته باشد.

این داور بین‌المللی وزنه‌برداری در پایان گفت: والدین و معلمان باید از نظر عقاید به هم نزدیک باشند و تسلسل ایجاد کنند و اگر نصایح پدر و مادر در مدرسه نیز اجرا شود، در جاده ترقی قدم برمی‌داریم و به سطح مطلوبی می‌رسیم.

‌قهرمانانی مانند کورش باقری، عبدالله فاطمی، قباد قدمی، اصغر قاسمی، الله‌بخش قادری، داریوش تیموری، بابک سلیمی و بهنام افشین زیر نظر این مربی ورزش تمرین کرده‌اند.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول