اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با فارس:

وضعیت بهداد ‌مطلوب است‌/‌ملی‌پوشان اعزامی به لندن مشکلی ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به بهتر شدن درد زانوی بهداد سلیمی گفت: این ستاره مسابقات وزنه‌برداری، مشکلی برای حضور در المپیک لندن ندارد.

وضعیت بهداد ‌مطلوب است‌/‌ملی‌پوشان اعزامی به لندن مشکلی ندارند

لطفعلی پورکاظمی در حاشیه مجمع سالانه هیئت پزشکی ورزشی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به ارزشیابی فدراسیون پزشکی ورزشی از همدان، این استان به عنوان یکی از استان‌های موفق فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 60 ورزشکار در کمیته ملی المپیک و در فدراسیون پزشکی ورزشی معاینه شده‌اند، افزود: به جز محمدرضا رودکی ملی‌پوش جودو ایران که تحت عمل جراحی قرار گرفته و بهداد سلیمی ملی‌پوش وزنه‌بردارمان که درد زانوی ایشان بهتر شده است و به راحتی به المپیک لندن می‌رسند بقیه ملی‌پوشان کوچک‌ترین مشکلی برای اعزام به لندن ندارند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: البته بهداد سلیمی مشکلی برای حضور در المپیک لندن ندارد و وضعیت جسمی وی بهتر شده است.

وی با بیان اینکه توصیه‌های لازم چون رژیم‌های غذایی و مشاوره‌ها برای تمام ورزشکاران صورت گرفته است، افزود: کاروان ورزشکاران، بین دوم تا دهم مرداد‌ماه عازم لندن خواهد شد و امیدوار هستیم که مدال‌های خوبی را برای کشورمان کسب کنند.

پورکاظمی ادامه داد: در سطح ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تمام ورزشکاران جهان در میدان رقابت برخی از مکمل‌های مجاز را استفاده می‌کنند که به خاطر همین، در فدراسیون پزشکی ورزشی 27 مکمل مجاز اعلام شده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: این مکمل‌ها برای استفاده ملی‌پوشانی که به لندن اعزام می‌شوند تست شده و به همین دلیل تست دوپینگ هیچکدام مثبت نخواهد بود.

 وی با اشاره به آمار رو به رشد استفاده از مواد نیروزا در سطح جهان تصریح کرد: اکثر کشورها بین دو تا پنج درصد افزایش آمار دوپینگ داشته‌اند ولی ما در سال گذشته در ایران دو درصد کاهش آمار دوپینگ داشتیم.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش 2.5 میلیون ورزشکار و مربی را زیرپوشش قرار داده‌ایم که به همین تعداد نیز ورزشکار بیمه شده سازمان‌یافته داریم.

وی گفت: به باشگاه‌هایی که ورزشکاران خود را به استفاده از مواد نیروزا تشویق می‌کنند یا در داخل باشگاه اقدام به فروش می‌کنند دو بار تذکر داده می‌شود که در صورت بی‌توجهی در مرحله سوم آن‌ها را به کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده و باشگاه مربوطه را نیز پلمب می‌کنیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: آمار امسال نسبت به سال گذشته از نظر درصد خلاف باشگاه‌ها بسیار پایین آمده است.

انتهای پیام/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول