اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

آغاز عملیات لایروبی بندر شهید بهشتی چابهار

خبرگزاری فارس: عملیات لایروبی بندر شهید بهشتی چابهار با حضور مسئولان کشوری و استانی در چابهار آغاز شد.

آغاز عملیات لایروبی بندر شهید بهشتی چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور و استاندار سیستان‌وبلوچستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان چابهار، عملیات لایروبی بندر شهید بهشتی آغاز شد.   

این عملیات لایروبی به وسیله شناور نرگس دو قرارگاه خاتم‌الانبیاء سازندگی انجام می‌شود که با اتمام عملیات اجرایی لایروبی به میزان 17 میلیون مترمکعب با هزینه‌ای بالغ بر 170 میلیارد تومان برای کل پروژه فاز نخست 195 هکتار به اراضی بندر اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم اظهار داشت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی یکی از طرح‌های مهم کشور در راستای توسعه محور شرق است که با اتمام طرح در فاز نخست، ظرفیت بندر به 6 میلیون تن می‌رسد.

سید عطاءالله صدر افزود: آغاز عملیاتی توسعه این بندر از سال 86 آغاز اما به دلایل مشکلات زیست محیطی انتقال مرجان‌ها مقداری از زمان اجرای طرح به تعویق افتاد که خوشبختانه این مشکل مرتفع و اکنون عملیات لایروبی آن رسماً کار خود را آغاز کرده و امیدواریم که تا پایان سال 91 فاز نخست طرح توسعه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول