اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

راه‌اندازی بخش تخصصی سکته مغزی در بیمارستان شهید بهشتی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در بیمارستان شهید بهشتی با راه‌اندازی بخش سکته مغزی، سالمندانی که از بیماری‌های مغزی رنج می‌برند خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

راه‌اندازی بخش تخصصی سکته مغزی در بیمارستان شهید بهشتی

شمس‌ الدین حجازی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: در بحث طب سالمندی حرکت خاصی در کشور انجام نشده بود، اما با توجه به نامگذاری هفته سلامت به « سلامت و سالمندی» رشته بالینی طب سالمندان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: این رشته در راستای اهمیت زندگی سالمندان و لزوم توجه و آگاهی نسبت به این قشر راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: شعار هفته سلامت که توجه به سلامت سالمندی در طول سال است مورد اهمیت قرار دارد و تنها یک شعار برای یک هفته معین نیست، بلکه یک شعار راهبردی با کارایی برای تمام سال است.

حجازی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های کافی برای خانواده‌ها در رابطه با دوران پیری، ملزومات، پیشگیری‌ها و حمایت‌های عاطفی مربوط به این دوران از سوی دانشگاه پزشکی مورد توجه قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در بیمارستان شهید بهشتی با راه‌اندازی بخش سکته مغزی، سالمندانی که از بیماری‌های مغزی رنج می‌برند خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با راه‌اندازی این بخش، خدمات کافی به سالمندان ارائه می‌شود و عده کمتری وابسته به منزل و بستر خواهند بود و نیازی به نگهداری افراد در خانه‌های سالمندان نیست.

حجازی یادآور شد: باید در نحوه برخورد با سالمند مسیری را انتخاب کرد که اسلام توصیه کرده است و سالمندان در خانواده‌ها باشند و شاهد افتتاح اماکنی نظیر سرای سالمندان نباشیم.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول