اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا و به مناسبت سوم خرداد صورت می‌گیرد

افتتاح بخش پیوند کلیه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افتتاح بخش‌های پیوند کلیه، اندولوژی و اوردوپی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

افتتاح بخش پیوند کلیه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسام‌الدین نبوی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با افتتاح بخش‌های اندولوژی، اوردوپی و پیوند کلیه در بیمارستان شهید بهشتی، بسیاری از مشکلات کنونی این بیمارستان و نیازهای درمانی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: همه امکانات و تجهیزات لازم برای بهره‌برداری کامل به منظور ارائه خدمات مناسب در این بخش‌ها به مردم فراهم شده و امکانات و تجهیزات خریداری شده همگی از دستگاه‌های پیشرفته روز دنیا هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی نظام سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روند صعودی و رو به رشد خود را طی می‌کند که امید است این روند با همکاری‌ها و حمایت‌های همه مسئولان به‌ویژه استاندار این استان شتاب بیشتری گیرد.

نبوی‌زاده که در این نشست خبری، خبرهای جدیدی را از پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی و اضافه کردن بخش‌های بیمارستانی داد، راه‌اندازی بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امام سجاد تا پایان شهریور ماه سال جاری را از دیگر اقداماتی دانست که تاثیر بسزایی در بهبود کمی و کیفی خدمات نظام سلامت به مردم این استان خواهد داشت.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که تاکنون در تیپ سه دانشگاه‌های کشور جای داشت در چند سال گذشته به درجه دو A ارتقاء یافت که این مهم می‌تواند تا حد زیادی مدیریت این دانشگاه را در اتخاذ تصمیمات راهگشا و مدیریت بهتر بر نظام سلامت یاری کنند.

نبوی‌زاده تصریح کرد: از این به بعد چارت سازمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش معاونت‌ها استقلال بیشتری پیدا می‌کند تا با جدا شدن و تکمیل تشکیلات خود بتوانند بهتر از این کار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تبدیل این دانشگاه به دانشگاه تیپ دو را جهشی بزرگ خواند و ابراز داشت: این موضوع پتانسیل بزرگی است که در چند سال آینده خود را نشان می‌دهد.

مقام عالی نظام سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بزرگ این استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح به مقدار محسوسی هزینه‌های درمانی مردم کاهش می‌یابد ولی جا افتادن این مهم نیازمند مشارکت همگانی به‌ویژه رسانه‌ها به‌عنوان بازوان توانمند و  عنصری مؤثر در اجرای صحیح هر طرح و برنامه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح پزشک خانواده مراجعه به پزشکان عمومی عضو طرح رایگان بوده و بیمار در مراجعه به پزشکان متخصص تنها 10 درصد فرانشیز را می‌پردازد البته این به شرطی است که مراجعه به پزشکان متخصص از کانال سیستم ارجاع صورت گرفته باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول