اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گمرکات استان اصفهان:

فرودگاه شهید بهشتی بیشترین ارزش صادرات گمرکات استان را دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست گمرکات استان اصفهان گفت: بیشترین ارزش صادرات گمرکات استان در 11 ماه سال جاری مربوط به فرودگاه شهید بهشتی با 644 میلیون دلار است.

فرودگاه شهید بهشتی بیشترین ارزش صادرات گمرکات استان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسدالله احمدی ونهری در جلسه کارگروه تجارت خارجی استان با اشاره به عملکرد تجارت خارجی گمرک استان در 11 ماه نخست سال جاری بیان داشت: در 11 ماه سال گذشته سهم صادرات گمرکات استان 48 درصد بوده که این میزان در سال جاری به 55 درصد و مابقی نیز از طریق گمرکات دیگر صادر شده است.

وی از سهم گمرکات استان در زمینه صادرات استان اصفهان سخن گفت و ادامه داد: سهم صادرات استان اصفهان از نظر ارزش طریق گمرکات استان در سال 83 14 درصد، 24 درصد در سال 84،  20 درصد در سال 85 ، 26 درصد در سال 86 ،42 درصد در سال87، در سال 88 نیز 41 درصد و در سال 89 نیز 46 درصد بوده است.

سرپرست گمرکات استان اصفهان افزود: در زمینه صادرات صنعت و مواد شیمیایی از نظر ارزش 48 درصد گمرکات استان، در زمینه بخش کشاورزی و غذایی سه درصد، در حوزه معدن یک درصد، فرش دستباف سه درصد و مصنوعات گران‌بها نیز با 42 درصد از جمله صادرات گمرکات استان اصفهان است. دو درصد صادرات گمرکات استان از لحاظ ارزش در زمینه صنایع دستی بوده است.

احمدی ونهری با اشاره به درآمد گمرکات استان در زمینه صادرات اظهار داشت: مجموع صادرات استان در 11 ماه سال جاری یک میلیارد و 327 میلیون دلار به وزن 794 هزار و 252 تن بوده که نسبت به سال گذشته 70درصد از لحاظ ارزی افزایش داشته و نه درصد از نظر وزنی کاهش داشته است.

وی از کشورهای عمده صادرات گمرکات استان سخن گفت و تصریح کرد: کشورهای امارات متحده با 47 درصد، افغانستان با 21 درصد، سوریه با سه درصد، ترکیه یک درصد و سایر کشورها نیز 10 درصد میزان صادرات گمرکات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست گمرکات استان اصفهان ادامه داد: بیشترین ارزش صادرات گمرکات استان در 11 ماه سال جاری مربوط به فرودگاه شهید بهشتی با 644 میلیون دلار است که مابقی عبارتند از گمرک اصفهان با 331 میلیون دلار، فولاد مبارکه با 64 میلیون دلار و ذوب‌آهن با 85 میلیون دلار ارزش صادرات گمرکات استان هستند.

وی بیان داشت: گمرک اصفهان با ۲ درصد کل ارزش  واردات در رتبه هشتم، گمرک ذوب آهن در رتبه ۴۴ و گمرک فولاد مبارکه در رتبه ۴۵ کشور قرار دارند.

احمدی ونهری تصریح کرد: مجموع درآمد عمومی گمرکات استان ۸۲۵ میلیارد ریال و متوسط درآمد ماهیانه ۷۵ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول