اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان:

تسلیم شدن 20 هزار نفر در فتح خرمشهر مافوق طبیعت بود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان: تسلیم شدن 20 هزار نفر در فتح خرمشهر مسئله ساده‏ای نیست و مافوق طبیعت است.

تسلیم شدن 20 هزار نفر در فتح خرمشهر مافوق طبیعت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، حجت‏الاسلام جعفر رعایتی ظهر امروز در مراسمی که در بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر برگزار شد، اظهار داشت: فتح خرمشهر در عملیات غرورآفرین بیت‏المقدس، یکی از نقاط عطف دوران دفاع مقدس بود و خداوند متعال این فتح عظیم و پرثمر را به ملت مسلمان ایران و مسلمانان جهان هدیه کرد.

وی افزود: این پیروزی جز با مجاهدت‏ها و ایثارگری‏های رزمندگان غیور و شهدای عزیز حاصل نشد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: همان‏طور که امام راحل عظیم‏الشأن فرمودند "فتح خرمشهر، فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش‏های اسلامی بود"، بنابراین این پیروزی یک مسئله عادی نبود.

رعایتی اضافه کرد: اینکه 15 تا 20 هزار نفر برای اسارت به صف بیایند و تسلیم شوند مسئله ساده‏ای نیست و مافوق طبیعت است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت جانانه غیورمردان و رزمندگان اسلام در عملیات بیت‏المقدس سبب آزادسازی خرمشهر شد.

رعایتی تصریح کرد: دفاع و پایمردی بی‏نظیر مردم نشان داد که ملت مسلمان ایران ذلت را نمی‏پذیرد و از شرف، اقتدار و عزت خویش تا مرز گذشتن از جان، دفاع می‏کند.

وی گفت: امید واثق داریم که با ادامه راه بزرگان انقلاب، در پیشگاه شهدا روسفید و سربلند باشیم.

یک کارشناس مسائل دینی نیز گفت: در دوره امامت امام باقر(ع)، جامعه اسلامی در وضع فرهنگی نا به‏ سامانی به سر می‏برد.

فاطمه محمودی افزود: جامعه دوران امام محمدباقر(ع) در عرصه فرهنگی نیز گرفتار چالش‏های عمیق عقیدتی بود و درگیری مختلف فقهی در فرق اسلامی به اوج رسیده بود.

این کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: حرکت گسترده امام در زمینه‏های مختلف علمی با بحث و بررسی درباره مسائل گوناگون آغاز شد و رویکرد گسترده به مسائل فقهی و تبادل نظرهای علمی در این برهه و پیدایش مکتب‏ها و سبک‏های مختلف علمی پس از مدت‏ها رکود، رونق فراوانی به بازار علم بخشید.

محمودی ادامه داد: نقش درخشان امام در این دوره در روشن‏سازی افکار عمومی دانشمندان اسلامی و به ویژه خردورزان شیعه بسیار دارای اهمیت و برتری است.

این کارشناس مسائل دینی بیان داشت:‌ امام باقر(ع) گام مهم و ‏بسزایی در راستای تبیین آرای شیعه برداشت و آن زمان، جنبش تحسین‏ برانگیزی در میان دانشمندان شیعی پدید آمد.

وی اظهار کرد: دامنه گسترده روایات امام در زمینه‏های گوناگون علمی، اندیشه‏ورزان اهل سنت و محدثان آنان را بر آن داشت تا از ایشان روایت و سخنان وی را درج و نقل کنند و از جمله آنها، "ابوحنفیه" را می‏توان نام برد.

محمودی مرجعیت فقهی و موقعیت پاسخ‌گویی علمی را چنین تشریح کرد: تلاش‏های چشم‏گیر امام در راستای نشر تعلیم اسلامی، مرجعیت علمی در پاسخ‏گویی به مسائل فقهی مردم بود.

وی افزود: از مهم‏ترین فعالیت‏های بارز امامان در زمینه نشر تعالیم دینی و آموزه‏های والای عرفانی در حقیقت بهره‏گیری از زبان نیایش برای اشاعه فرهنگ ارتباط با خدا در تمامی حالات زندگی است.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول