اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

اسلام میان دین و طبیعت رابطه انفکاک‌ناپذیر برقرار کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت با اشاره به رابطه میان طبیعت و احکام اسلام افزود: دین اسلام به نحو عمیق و گسترده میان مسائل دینی و طبیعت رابطه انفکاک‌ناپذیر برقرار کرده است

اسلام میان دین و طبیعت رابطه انفکاک‌ناپذیر برقرار کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، آنان را حافظان طبیعت خواند و اظهار داشت: کارکنان منابع طبیعی باید جایگاه خود را برای مردم تبیین کنند تا مردم با آنها همکاری لازم را در زمینه حراست از طبیعت انجام دهند.

وی با اشاره به رابطه میان طبیعت و احکام اسلام افزود: دین اسلام به نحو عمیق و گسترده میان مسائل دینی و طبیعت رابطه انفکاک‌ناپذیر برقرار کرده است.

عسکری حفظ طبیعت را لازمه حفظ بشریت و حیات ذکر و تصریح کرد: طبیعت در حیات انسان نقش تأثیرگذاری دارد و انسان بدون وجود آن هرگز قادر به ادامه حیات نیست.

وی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید «انسان از مادر یک بار زاییده، اما از زمین دو بار زاییده می‌شود»، ابراز داشت: این تعبیر نشان‌دهنده ارتباط قوی میان انسان و طبیعت است.

عسکری عنوان کرد: بر همین اساس دین اسلام میان این دو امر، یک خویشاوندی نسبی برقرار کرده است که امکان جدایی از آن هرگز وجود ندارد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه میان اسلام و منابع طبیعی به اندازه‌ای پیچیدگی وجود دارد که حد و حصر ندارد، گفت: بنابراین باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه حراست و حفاظت از منابع طبیعی انجام گیرد.

عسکری خطاب به کارکنان منابع طبیعی بیان داشت: اگر شما بتوانید، این معنا را برای مردم تبیین کنید، همان‌گونه که حرمت خویشاوندان خود را نگاه می‌دارند، حریم طبیعت را نیز حفظ کرده و با تمام وجود از آن حراست می‌کنند.

وی اجرایی شدن قانون را زمانی دانست که مردم با مسئولان هماهنگ شوند و بیان داشت: این هماهنگی تنها با آگاهی مردم نسبت به مسئولیت داشتن در برابر منابع طبیعی حاصل می‌شود.

عسکری خاطر نشان کرد: مسئولان منابع طبیعی باید با گذاشتن جلسه‌های متعدد در راستای اطلاع‌رسانی مردم تلاش کنند تا آنها در این امر مهم همواره حامی مسئولان باشند.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول