اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی کلینیک حقوقی قم

سلسله نشست‌های تخصصی کار و تابعیت کودکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید از برگزاری نشست‌های تخصصی کار کودکان و تابعیت کودکان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سلسله نشست‌های تخصصی کار و تابعیت کودکان برگزار می‌شود

مهدی مقدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اهداف برگزاری این نشست‌ها اظهار داشت: برای بازیابی حقوق کودکان در جهان کنونی تلاش‌های بسیاری چون اهتمام نسبت به کرامت و ارزش انسانی کودکان انجام شده است اما با این وجود همچنان شاهد پدیده بهره‌کشی از کودکان و خشونت علیه آنان هستیم.

وی اضافه کرد: مباحث و پرسش‌های بسیاری در رابطه با نگهداری کودکان به ویژه کودکان بی‌سرپرست، بد سرپرست، کودکان بزه دیده، کودکان معلول و سن مسئولیت کیفری وجود دارد که با چالش‌های علمی روبه‌رو است که در تلاش هستیم با برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی حقوق کودک و استفاده از اساتید صاحب‌نظر بتوانیم پاسخ‌ها و راهکارهای مناسبی در این راستا به دست آوریم.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه مفید قم در راه بازیابی حقوق کودکان قدم برمی‌دارد این نشست‌ها می‌تواند در راه رسیدن به نتایج مفید باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در جامعه زمان‌بر است افزود: دانشگاه مفید در کنار تحقیقات جامع در خصوص حقوق کودکان با تاکید بر فقه اسلامی با همکاری کلینیک حقوقی این دانشگاه سلسله نشست‌های تخصصی حقوق کودک را آغاز کرده است.

مقدادی بیان کرد: این کلینیک برای نهادینه کردن حق کودک در جامعه علمی و حقوقی گام برمی‌دارد و نتایجی که از این سلسله نشست‌ها به دست می‌آید را برای مجامع علمی و قضایی ارسال می‌کند.

وی از اهداف مهم این نشست‌ها را ارائه دستاوردهای علمی و رهاوردهای تحقیقاتی به صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران حقوق کودک عنوان کرد و گفت: در این مبادله علمی بستر ارتقای حقوق کودک بر پایه اسلام ناب محمدی (ص)فراهم می‌شود.

دبیر علمی سلسله نشست‌های تخصصی حقوق کودک خاطر نشان کرد: در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی حقوق کودک، سومین و چهارمین نشست تخصصی با عناوین کار کودکان و تابعیت کودکان به زودی با حضور اساتید حقوق برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول